Tuesday 26 March 2024
Αντίβαρο
Ανακοινώσεις

Κοινή δήλωση πέντε συνταγματολόγων: «Η νέα δανειακή σύμβαση αποτελεί εκτροπή από τη συνταγματική νομιμότητα»

Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/02/2012
Εκτροπή από τη συνταγματική νομιμότητα υπογραμμίζουν ότι αποτελεί η νέα δανειακή σύμβαση 5 γνωστοί συνταγματολόγοι της χώρας, ενώ τονίζουν ότι παραβιάζει τις θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος και του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου.

Σε κοινή τους δήλωση οι Ανδρέας Δημητρόπουλος, Γιώργος Κασιμάτης, Γιώργος Κατρούγκαλος, Ηλίας Νικολόπουλος και Κώστας Χρυσόγονος, αναφέρουν πως “η ψήφιση του νομοσχεδίου συνιστά εκτροπή από τη συνταγματική, την ευρωπαϊκή και τη διεθνή νομιμότητα”:

“1. Η παρούσα Βουλή εκλέχθηκε τον Οκτώβριο του 2009 κάτω από εντελώς διαφορετικές πολιτικές προϋποθέσεις και η λαϊκή εντολή προς αυτή, κατά την έννοια του άρθρου 41 του Συντάγματος, ήταν διαμετρικά αντίθετη από όσα προβλέπει τώρα το κατατεθειμένο κείμενο. Λείπει, συνεπώς, η δημοκρατική νομιμοποίηση για την ψήφισή του.

2. Το περιεχόμενο του κειμένου που καλείται να ψηφίσει η Βουλή είναι προϊόν οικονομικού και πολιτικού εκβιασμού, εκ μέρους των εκπροσώπων των δανειστών, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου (άρθρο 52 της Διεθνούς Σύμβασης της Βιέννης του 1969).

3. Το κείμενο που κατατέθηκε για ψήφιση δεν αποτελεί κατά το Σύνταγμα ούτε σχέδιο νόμου, δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει διατάξεις νομοθετικού περιεχομένου, ούτε σχέδιο νόμου κυρωτικού διεθνούς σύμβασης, δεδομένου ότι δεν περιέχει το υπογεγραμμένο κείμενο της διεθνούς σύμβασης. Πρόκειται για κείμενο προγράμματος, που επιχειρείται να δεσμεύσει ανεπίτρεπτα επί δεκαετίες το μέλλον της χώρας. Παρουσιαζόμενο, συνεπώς, ως δεσμευτικό κείμενο νόμου, παραβιάζει την αντιπροσωπευτική αρχή και την κατά το Σύνταγμα άσκηση της νομοθετικής λειτουργίας (άρθρο 26 Σ).

4. Το κείμενο επιχειρείται να υπερψηφιστεί κατά παράβαση του άρθρου 29 του Συντάγματος, στον βαθμό που επιβάλλεται κομματική πειθαρχία χωρίς προηγούμενη εσωτερική ψηφοφορία και απόφαση συλλογικών κομματικών οργάνων.

5. Η πρόβλεψη ότι οι νέες δανειακές συμβάσεις θα ισχύουν από την υπογραφή τους, χωρίς κύρωση από την Βουλή, παραβιάζει τα άρθρα 28 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του Συντάγματος, καθώς και το διεθνές δίκαιο.

6. Οι συνταγματικές και οι διεθνούς δικαίου εγγυήσεις σεβασμού και προστασίας της εθνικής κυριαρχίας προσβάλλονται επιπλέον: (α) Με την επανάληψη -όπως και στη Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης της 10.5.2010- της ρήτρας παραίτησης από τις ασυλίες της εθνικής κυριαρχίας, (β) με τον υπερδανεισμό της χώρας και την άμεση στέρηση της δυνατότητας ικανοποίησης των βασικών αναγκών του ελληνικού λαού και της αξιοπρεπούς διαβίωσης των Ελλήνων πολιτών, (γ) με τη σώρευση «επαχθούς» δανεισμού και (δ) με την εφαρμογή του αγγλικού δικαίου και όχι του δημοσίου διεθνούς δικαίου που διέπει τις διεθνείς συμβάσεις των κρατών. Συνεπώς, το κείμενο που καλείται η Βουλή να ψηφίσει παραβιάζει στον πυρήνα τους τις συνταγματικές εγγυήσεις της εθνικής κυριαρχίας, της λαϊκής κυριαρχίας και της δημοκρατικής αρχής (άρθρο 1 του Συντάγματος).

7. Τα μέτρα που προβλέπει το προς ψήφιση κείμενο ότι θα επιβληθούν στον ελληνικό λαό παραβιάζουν τις αρχές της ισότητας των βαρών, του κοινωνικού κράτους δικαίου (άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος) και τις εγγυήσεις των κοινωνικών δικαιωμάτων των Ελλήνων (άρθρα 22 και 23 του Συντάγματος). Παραβιάζουν επίσης θεμελιώδεις εγγυήσεις της Συνθήκης της Λισσαβώνας (του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων) και του διεθνούς δικαίου, καθώς και εγγυήσεις του διεθνούς εργατικού δικαίου”.

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=669148

55 comments

Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 16 February 2012 at 14:44

Δὲν ὑπῆρξε ποτὲ τὰ τελευταῖα τριάντα ἕξι χρόνια μία (ἀριθμὸς μία) μεταρρύθμιση, ἀπὸ τὰ πανεπιστήμια ὡς τὰ ὡράρια τῶν ἐργατῶν τῆς καθαριότητος τῶν δήμων ποὺ νὰ μὴν εὑρέθηκε ἕνας τοὐλάχιστον συνταγματολόγος νὰ τὴν χαρακτηρίσει ἀντισυνταγματική. Δύσκολο, λοιπόν, νὰ τοὺς πιστέψουμε τώρα, ἰδίως ἀφοῦ μὲ τὴν χρεωκοπία τοῦ κράτους θὰ ἀρχίσουν νὰ μὴν πληρώνονται καὶ οἱ δικαστές. Συνεπῶς, ὅσο κομψὰ καὶ ἂν εἶναι τὰ ἐπιχειρήματα τῶν κυρίων, κυρίων καθη γητῶν, δὲν θὰ ὐπάρχει δικαστήριο νομίμως συντεθειμένο γιὰ νὰ τὰ ἀποτιμήσει. Ὡς γνωστόν, δικαστὴς νηστικὸς δὲν ἐπιτρέπεται νὰ δικάζει. Καί δικαστὴς χορτᾶτος, ἐν μέσῳ λαοῦ πεινῶντος, ἐπίσης δὲν ἐπιτρέπεται νὰ δικάζει. Αὐτὸ τὸ ἐνδεχόμενο ἀπὸ μόνο του ἀνατρέπει τὰ ἐπιχειρήματα ὄχι μόνον πέντε, ἀλλὰ πεντακοσίων πέντε συνταγματολόγων.
Εἴτε φταίει τὸ σύνταγμα, εἴτε οἱ συνταγματολόγοι, τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι μὲ αὐτὸ τὸ μυαλὸ χρεωκοπήσαμε.

Reply
Νικηφόρος Φωκάς 16 February 2012 at 17:31

Συμφωνώ και συγχαίρω τους έγκριτους και έντιμους συνταγματολόγους για την παρρησία τους απέναντι στην τρομοκρατία της Τρόικας και των εν Ελλάδι φερεφώνων της.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 16 February 2012 at 18:13

Θεωρεῖτε, προφανῶς, ὅτι ὅποιος διαφωνεῖ μαζί σας, ὅποιος δὲν δέχεται ὅτι ἡ Ἑλλάδα πρέπει νὰ ἐμφανίζεται στὴν διεθνῆ κοινὴ γνώμη ὠς ἀδιόρθωτος, θρασὺς καὶ ἀγνώμων ζητιάνος εἶναι ὑποχρεωτικῶς φερέφωνο τῆς τρόϊκας. Διότι ἄλλο στοιχεῖο κατηγορίας πέρα ἀπὸ τὴν διαφωνία μαζί σας, δὲν προσκομίζετε. Ἂν ἀρνεῖσθε στοὺς συνομιλητές σας τὸν στοιχειώδη αὐτό σεβασμό, νομίζω ὅτι πρέπει νὰ τό γράψετε ρητῶς καὶ ὄχι νὰ ἀφήνετε νὰ ἐννοηθεῖ μὲ ἀλληλοδιαδόχους λασπολογικοὺς ὑπαινιγμούς. Ἔτσι θὰ τὸ γνωρίζουμε ὅλοι καὶ θὰ σταθμίζουμε ἀναλόγως τὶς ἀπόψεις σας.

Reply
Νικηφόρος Φωκάς 17 February 2012 at 15:09

Πρώτα, αναφέρθηκα “στην τρομοκρατία της Τρόικας και των εν Ελλάδι φερεφώνων της”. Με την στοιχειώδη λογική, για να ασκήσει τρομοκρατία κανείς πρέπει να έχει κάποια δύναμη μεγαλύτερη από ένα σχολιαστή. Άρα δεν εννοούσα και δεν μπορούσα να εννοώ εσάς. Βέβαια, όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται, αλλά για αυτό δεν φταίω εγώ. Έπειτα, δεν διαφωνήσατε μαζί μου (εγώ απλά συμφώνησα ως νομικός με τους συνταγματολόγους). Με τους συνταγματολόγους διαφωνήσατε που εξέφρασαν την άποψη ως ειδικοί ότι δεν πρέπει να υπογράψουμε το μνημόνιο γιατί κάτι τέτοιο παραβιάζει το σύνταγμα, το ευρωπαικό αλλά και το διεθνές δίκαιο, και ότι συνεπώς δεν πρέπει να πάρουμε τα λεφτά (δηλ. το 19% γιατί τα άλλα πάνε σε δανειστές που σε καθεστώς πτώχευσης δεν μπορούν να πληρωθούν νόμιμα). Που το βρήκατε λοιπόν ότι οι συνταγματολόγοι η εγώ είμεθα υπερ των “ἀδιόρθωτων, θρασέων καὶ ἀγνωμώνων ζητιάνων Ελλήνων” η ότι ασχολήθηκε κανείς μαζί σας;!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 17 February 2012 at 20:51

Καλά, βλέπω ὂτι ἀγνοεῖτε καὶ τὰ στοιχειώδη. Ἡ τρομοκρατία λέγεται τρομοκρατία ἀκριβῶς διότι δὲν ἐξαντλεῖται σὲ πράξεις βίας, ἀλλὰ συνοδεύεται ἀπὸ λόγους. Ἂν ἡ 17Ν ἁπλῶς σκότωνε, δὲν θὰ ἧταν τρομοκρατικὴ ὀργάνωση, ἀλλὰ μόνον ψυχιατρικὸ περιστατικό. Ἀλλὰ ἔβγαζε καὶ προκήρυξη, πρᾶγμα ποὺ τὴν προσδιόριζε ὡς τρομοκρατικὴ ὀργάνωση, σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς ἀενάως ἐκδίδοντας προκηρύξεις ἀντιστοίχως ἀνήτου καὶ ἀσυναρτήτου περιεχομένου. Συνεπῶς, λόγοι περὶ κατοχῆς, προδοτῶν, φερεφώνων καὶ τὰ τοιαῦτα εἶναι δυνάμει τρομοκρατικοί. Ἄλλο νὰ πεῖτε : ὅτι ὅσοι ἐπιλέγουν αὐτὸ τὸ εἶδος λόγου θέλουν νὰ φωνάξουν καὶ ὄχι νὰ συζητήσουν.
Καὶ ἐὰν εἶσθε νομικός, θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζετε ὂτι κατηγορίες ἀπαγγέλλει κανεὶς ὅταν ἔχει στοιχεῖα, γιὰ παράδειγμα ὅτι τὸ φερέφωνο ἔχει ἐπικοινωνία μὲ τὸν ἑκάστοτε φερόμενο ὡς ἐντολέα του. Ὅπως ἔχω πολλὲς φορὲς δηλώσει, τὸ δικαίωμα νὰ γράφω ὅ,τι πράγματι σκέπτομαι τὸ ἔχω ἀγοράσει πολύ ἀκριβά. Κατανοῶ, ὅμως, ὅτι ὁρισμένοι μπορεῖ νὰ κρίνουν ἀπὸ τὴν δική τους μειωμένη ἀκεραιότητα τὴν ἀκεραιότητα τῶν ἄλλων. Καὶ δὲν ἐννοῶ μόνον τῶν συναναγνωστῶν ἀλλὰ καὶ ἐκείνων ποὺ ἀγωνίζονται μὲ νύχια καὶ μὲ δόντια νὰ μᾶς ἐξασφαλίσουν αὐτὸ τὸ 19%, τὸ ὁποῖο εἶναι ἀπαραίτητο γιὰ νὰ ὑπάρχει ἔστω καὶ αὐτὸ τὸ διαλυμένο κράτος καὶ νὰ συνεχίσει νὰ πληρώνει τοὺς δικαστές ποὺ θὰ κρίνουν αὐθεντικῶς τὴν συνταγματικότητα τῆς νέας δανειακῆς συμβάσεως.
Καλύτερη ἀπόδειξη τῆς θρασύτητος τοῦ ἀχαρίστου ζητιάνου ἀπὸ τὴν κρίση σας γι’ αὐτὸ τὸ 19% δέν ὑπάρχει. Δηλαδή, κατὰ τὴν γνώμη σας, μᾶς χρωστοῦν νὰ μᾶς δώσουν πόσο ; Τὸ 29%, τὸ 59%, τὸ 99% τῶν χρημάτων τὰ ὁποῖα παίρνουν διὰ τῆς φορολογίας ἀπὸ τοὺς πολίτες τῶν χωρῶν τους ; Ἀπὸ πολίτες ποὺ ἔχουν δέκα χρόνια νὰ ‘δοῦν αὐξήσεις ἀποδοχῶν, ἐνῶ ἐμεῖς ψηφίζαμε αὐξήσεις 45% στοὺς ἐαυτούς μας στὸ ἴδιο χρονικὸ διάστημα ; Τοὺς ὁποίους ἀποκαλοῦν μερικοὶ καὶ τοκογλύφους διότι μᾶς ἐμπιστεύθηκαν μέρος τῶν ἀποταμιεύσεών τους.
Ἡ χρηματικὴ χρεωκοπία δὲν εἶναι τίποτε συγκρινομένη μὲ αὐτὸ ποὺ βλέπουμε : Νὰ χάνει ὁ λαὸς τὸ φιλότιμο.

Reply
takeaction 17 February 2012 at 23:28

Ναι, είναι τοκογλύφοι γιατί μας έδιναν λεφτά που ήξεραν ότι δεν θα μπορούσαμε να τα δώσουμε πίσω. Όπως είναι προδότες και αυτοί που δανείζονταν εκ μέρους του ελληνικού λαού, ενώ ήξεραν ότι δεν θα μπορούσαν να τα επιστρέψουν.

Reply
Νικηφόρος Φωκάς 18 February 2012 at 08:33

Η συζήτηση έχει ξεφύγει από την ουσία της άποψης των συνταγματολόγων στις εμμονές του Γ.Ιακ. που δεν ενδιαφέρουν κανένα (ούτε καν η αστεία εμμονή του ότι θα μπορούσε να ασκεί τρομοκρατία ως φερέφωνο της Τρόικας η ότι χρωστάμε στους τοκογλύφους και τους χασάπηδες των λαών). Όπως δήλωσαν οι συνταγματολόγοι, το μνημόνιο παραβιάζει το Σύνταγμα της Χώρας, αλλά και το ευρωπαικό και το διεθνές δίκαιο (το τελευταίο βεβαιώθηκε και από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο του ΟΗΕ και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας). Όπως δε τόνισε αλλού ο κ. Κασσιμάτης, η παραίτηση από την εθνική κυριαρχία δεν νομιμοποιείται ούτε κι αν ψηφιστεί απο τους 300 της Βουλής, αλλά ούτε και από τον λαό σε δημοψήφισμα. Όλοι οι υπεύθυνοι για αυτό το έγκλημα θα λογοδοτήσουν, αργά η γρήγορα.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 18 February 2012 at 10:43

Τα καλύτερα ψέματα λές όταν χρησιμοποιείς μισές αλήθειες!
Αποκρύπτοντας επιμελώς τις υπόλοιπες.
Αυτή είναι και η χειρότερη και αποτελεσματικότερη τρομοκρατία!

Ναι, παίρνουν λεφτά οι ΑΑΑ της Ευρώπης από τους λαούς τους για την “διάσωση” της Ελλάδας.
Μόνο που η μέθοδος δεν θέλει τους λαούς τους να δανείζουν απευθείας τον Ελληνικό λαό για τις ανάγκες του.
Ούτε βεβαίως εισπράτουν οι δανειστές λαοί ένα σεντ από τόκους δανεισμού …

Τα λεφτά των Γερμανών, Ολλανδών κλπ. φορολογουμένων γίνονται κεφάλαιο Τραπεζών …
Που δανείζουν τοκογλυφικά την Ελληνική κυβέρνηση και όχι τον Ελληνικό λαό…
δηλαδή τα ρεμάλια που αυτοί διόρισαν και εμείς απλά στην άγνοια και βλακεία μας νομιμοποιήσαμε,
μόνον και μόνον για να εισπράξουν παλιά τοκοχρεωλύσια και να πουλούν όπλα…
και να μας δέσουν περισσότερο δια του χρέους …
χρέους που ξέρουν πολύ καλά ότι δεν υπαρχει περίπτωση να αντέξουμε,
ώστε κάποια στιγμή το πλέγμα τράπεζες-πολυεθνικές να βάλει καλύτερα στο χέρι ότι πολυτιμότερο διαθέτει η Ελλάδα!

Όσο το παίζουμε “σωσμένοι” τα όρνεα του τραπεζοχρηματιστηριακού συστήματος θα βάζουν όλο το όφελος στην τσέπη,
και οι ελεήμονες φορολογούμενοι το πολύ-πολύ να ξαναπάρουν ίσα-ίσα όσα έδωσαν …
αν και υποψιάζομαι ότι δεν συμβάνει ούτε αυτό …
βρήκαν εύσχημο τρόπο να κατακλέβουν και αυτούς!

Αν “χρεωκοπήσουμε” ή κυρήξουμε στάση πληρωμών κανένα πρόβλημα!
Τα όρνεα θα πάρουν αυτό που έχουν βάλει στο μάτι με ξένα λεφτά, λεφτά των φορολογουμένων!
Αλλά επειδή είναι μαθημένοι να μην χάνουν ποτέ ούτε δεκάρα, ξέρετε πολύ καλά τι θα συμβεί!
Θα βάλουν τότε τους φορολογουμένους τους να στηρίξουν τις Τράπεζες που “καταρέουν”…
Και θα ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΣΑ ΕΔΩΣΑΝ!

Για το ΕΓΚΛΗΜΑ θα κατηγορούν όλοι εμάς!
Η πανίσχυρη προπαγάνδα έχει περάσει πολλά πιό δύσκολα, αυτό θα έρθει αυτονόητο!
Ενόχους δεν θα βρούν ποτέ στους Άκερμαν, Ντράγκι, Νταλάρα, Λαγκάρντ …
ακόμα περισσότερο στους πραγματικούς αλλά αφανείς άρχοντες του χρήματος που βρίσκονται από πίσω, ούτε στις “αγορές”…
ούτε και στους κομισσάριους τους Μέρκελ, Σαρκοζί, Σόϊμπλε, Γιούνκερ, Όλι Ρεν …

Ένοχοι θα είναι το ένα εκατομμύριο άνεργοι της Ελλάδας`, αλλά και οι ακόμα εργαζόμενοι που ζητούν ένα τέλος στον γενόμενο εξευτελισμό τους …
Οι μαγαζάτορες που έχασαν μαγαζί και περιουσία και απελπισμένοι δεν λογίζονται καν σαν άνεργοι καθ’ότι “επιχειρηματίες” …
Οι “επιδοτούμενοι” αγρότες μας των εξευτελισμένων προϊόντων που δήλωσαν δέκα κιλά λάδι παραπάνω …
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που μπροστά στην διάλυση της παραγωγικής οικονομίας αναζήτησαν μια ασφαλέστερη θέση στον ήλιο …
Οι ταξιτζήδες, φορτηγατζήδες, φαρμακοποιοί και συμβολαιογράφοι …
Η δημόσια ΔΕΗ, λιμάνια και αεροδρόμια …
Οι λίμνες, τα ποτάμια και τα όρη που δεν “αξιοποιούνται”
Το νερό που πίνουμε ως “δημόσιο αγαθό” και ο ορυκτός πλούτος που δεν εκποιήθηκε!
Και φυσικά οι (δικοί τους) πολιτικοί μας που θα πεταχτούν σαν στιμένες λεμονόκουπες γιατί απεδείχθησαν ανίκανοι να φέρουν εις πέρας τας εντολάς!

Δικαιωμένοι θα βγούν “εταίροι” πολιτικοί της “πολιτισμένης” Ευρώπης του Βορρά να μας κουνάνε και το δάχτυλο …
Θα κομπορρημονούν και ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι, νοιάζονται για τους λαούς τους!
Αυτοί που στο λαό τους, με τόσο πλούτο που μάζεψαν τον τελευταίο καιρό, δεν έδωσαν ούτε ένα ευρώ αύξηση!
Και το έχουν και για καμάρι!

Reply
Νικηφόρος Φωκάς 19 February 2012 at 08:09

Συμφωνώ με το τελευταίο σχόλιο. Το μνημόνιο και η πολιτική του είναι έγκλημα κατά των λαών. Η Ελλάς είναι η αρχή. Έπονται άλλες χώρες. Οι λαικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δείχνουν ότι οι λαοί αρχίζουν να το καταλαβαίνουν παρά την προπαγάνδα που ασκείται εναντίον τους για να τους δημιουργήσει φόβο και σύγχυση.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 February 2012 at 07:28

Μακάρι οἱ μεγαλόστομες μπαροῦφες νὰ ἔπειθαν. Τὴν περίοδο ποὺ ἡ λασπολογία ἔπιανε τὴν ἔζησα ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ὡς τὸ τέλος της. Τότε, ναί, οἱ πιὸ τερατώδεις συκοφαντίες ἀπαγγέλλονταν μὲ εὐκολία καὶ γίνονταν πιστευτὲς μὲ ἀκόμη μεγαλύτερη προθυμία. Εὐτυχῶς, ἡ περίοδος αὐτὴ πέρασε πιά. Τερατολογίες, χωρὶς ἐπίκληση καμμιᾶς πληροφορίας, γιὰ «ἐγκλήματα κατὰ τῆς ἀνθρωπότητος« ἐπειδὴ θὰ ἀπολυθοῦν κάμποσες χιλιάδες ὑπεράριθμοι καὶ ἀργόμισθοι, οἱ ὁποῖοι εἶναι καὶ τύραννοι τῶν πολιτῶν στὶς καθημερινὲς συναλλαγές τους μὲ τὶς μεγαλειότητες τους, εἶναι πιὰ ὁλοφάνερο ὅτι προκαλοῦν μόνον οἷκτο γιὰ τὴν διανοητικὴ κατάσταση αὑτῶν ποὺ τὶς διατυπώνουν.

Καλά, ἂς δεχθοῦμε ὅτι αὐτοὶ ποὺ μᾶς δάνειζαν ἐν γνώσει τους ὅτι δὲν θὰ μπορούσαμε νὰ πληρώσουμε, ἦταν τοκογλύφοι. Ἑμεῖς ποὺ τὰ παίρναμε ἐν γνώσει μας ὅτι δὲν θὰ μπορούσαμε νὰ πληρώσουμε τί εἴμαστε ; Καὶ τώρα πού δῆθεν ἀπορρίπτουμε (ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς) τὰ τεράστια ποσὰ ποὺ μᾶς χαρίζουν καὶ τὰ ἀκόμη μεγαλύτερα ποὺ μᾶς δανείζουν μὲ ἐπιδοτούμενο ἐπιτόκιο, τί εἴμαστε ; Περήφανοι καὶ ἀσυμβίβαστοι, μὲ τὸ ἀζημίωτο, ἐπαναστάτες ἢ κουτοπόνηροι, ἀχάριστοι ζητιάνοι ; Καὶ ἰσχυριζόμαστε, μερικοί, ὅτι εἴμαστε καὶ Ἕλληνες …

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 20 February 2012 at 10:17

Με την γραφική περίπτωση του κ. Γεωργάνα είχα αποφασίσει να μην ασχοληθών πλέον.
Υπό τον όρον ότι θα παρέμενε απλά γραφική!
Ο κύριος όμως έχει ξεπεράσει κάθε όριο αμετροέπειας, κάθε όριο γκαιμπελισμού, εάν όχι βλακείας!
Το μόνο που βλέπει γύρω του είναι κάμποσες χιλιάδες υπεράριθμων και αργόμισθων που θα απολυθούν …
τέτοια αντίληψη και πληροφόρηση!
Από το σκοτεινό κλουβί στο οποίο περιφέρει την υπάρξή του με την φώτιση μιας οθόνης υπολογιστή και την αυθάδεια ενός πληκτρολογίου …

Λοιπόν κ. Γεωργάνα, στα ίσα και χωρίς περιστροφές και για τελευταία φορά!
Επειδή προσβάλλετε και συκοφαντείτε όλους εμάς με τα γραφόμενά σας και ουσιαστικά μας καθυβρίζετε …

Εμείς ούτε ζητήσαμε δανεικά, ούτε ήταν εν γνώσει μας!
Μάλλον εν δική σας γνώσει ήταν, ως μέρος του συστήματος αυτού και κάνατε ωφελίμως την πάπια!
Ούτε συμμετείχαμε στο πλιάτσικο, σεις φαίνεται να ωφεληθήκατε και να προσδοκάτε ωφέλεια ακόμα! Εις βάρος ημών βεβαίως βεβαίως …
Κανένα ποσό δεν μας χαρίζουν όπως ψευδώς διασπείρετε! Και την τελευταία δεκάρα την κάνουν να γεννήσει χρυσό αυγό!
Κανένα δικό τους ποσό δεν έχουμε εμείς ανάγκη να δανειστούμε, για να κάνουμε τις δουλειές μας και να τις συνεχίσουμε, η δική μας οικονομία είναι άλλη από την δικιά τους. Και όσοι συνταξιούχοι, ζητάνε μόνον τα λεφτά που πλήρωσαν και οι “σωτήρες” σας έπαιξαν στην δική σας οικονομία και εξανέμισαν. Άλλωστε ούτε δεκάρα από τα δανεικά δεν πάνε σε συντάξεις … κόβουν συντάξεις για να πληρώνονται τα δανεικά τους!
Στους ζητιάνους βάλτε μόνον τον εαυτό σας, τον ΓΑΠ, τον Παπαδήμιο και του ομοίους … που μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν να υπάρχουν!
Εμείς το μόνο που ζητάμε από τους δανειστές και τα τσιράκια τους είναι “στα τσακίδια”!
Διότι δεν έχουμε πλέον τίποτε να χάσουμε, αντιθέτως χάνουμε συνεχώς εμείς τώρα για να κερδίζουν κάποιοι άλλοι! Οι ίδιοι δανειστές και ίδιοι ζητιάνοι δανεικών.
Στους οποίους είμαι σίγουρος ότι θα ανήκετε και σείς!
Ελπίζω επιτέλους και για τελευταία φορά να έγινα αντιληπτός!

Υ.Γ. Υποχρεώθηκα να καταφύγω σε προσωπική επίθεση.
Διότι τι άλλο από συκοφαντική και προσβλητική επίθεση αποτελούν τα γραφόμενα του κ. ΓΙΓ εναντίον όλων μας και του καθενός προσωπικά; Έχει και η υπομονή και ανοχή τα όρια της!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 February 2012 at 11:40

Λυποῦμαι, ἀλλὰ θὰ σᾶς μείνει ἡ ὀργή. Δὲν ἀπαντῶ σὲ προσωπικὲς ἐπιθέσεις. Ὅποιος ἔχει τὴν ὑπομονὴ νὰ τὶς διαβάσει, ἔχει τὸν ἀμέριστο θαυμασμό μου γιὰ τὴν καρτερία του. Διατυπῶστε ὅποια ἐρωτήματα ἔχετε εὐπρεπῶς, προσκομίστε ἐπιχειρήματα, ἀφαιρέσετε τοὺς λασπολόγους χαρακτηρισμοὺς περὶ προδοτῶν, φερεφώνων καὶ τοὺς συναφεῖς καί, τότε, εὐχαρίστως νὰ συζητήσω. Ὅσο ὅμως ἐπιμένετε σὲ ἀπρέπειες, θὰ λαμβάνετε ἀπαντήσεις στὸ ἴδιο ἢ στὸ ἀμέσως ὑψηλότερο ἐπίπεδο. Εἶναι καὶ γιὰ τὸ καλὸ τῶν ἀδικούντων νὰ μὴν τοὺς χαριζόμεθα…

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 20 February 2012 at 13:09

Δεν περιμένω να απαντήσετε τίποτε ούτε με ενδιαφέρουν οι απόψεις σας!
Να σταματήσετε να προσβάλετε και να συκοφαντείτε τόσο κόσμο που πληρώνει ακριβά τις αμαρτίες άλλων, ασκώντας στο έπακρο την καθεστωτική διαστροφή και τρομοκρατία!
Να συμμαζευτήτε λίγο μόνον, αποκτώντας λίγη τσίπα, αυτό είναι αρκετό!
Αλλά μάλλον ζητάω πολλά. Αν κάτι τέτοιο μπορούσε να σας διακρίνει θα είχε ήδη από πολλού εκδηλώθεί.
Πως αλλιώς πρέπει να το πεί κανείς για να το καταλάβετε;
Μάλλλον να καταφύγει σε χυδαία γλώσσα, ως την μόνη ίσως ικανή!
Αλλά έχετε χάρη που ο παρών χώρος έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από εσάς!
Και σας προστατεύει η αξιοπρέπεια του χώρου, όχι η δική σας στάση!

Reply
Φιλανθρωπηνός 20 February 2012 at 13:47

Είναι κρίμα μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με αφορμή ένα εξαιρετικά επίκαιρο κείμενο να εκτραπεί σε πεδίο προσωπικής αντιπαράθεσης. Τις απόψεις του κου ΓΙΓ γνωρίζουμε άπαντες οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Συνεπώς είναι αναμενόμενες και πλέον δεν παραξενεύουν. Είναι αληθές πως εκφράζει με καυστικό ύφος απόψεις, καταφεύγοντας σε άδικες γενικολογίες, αλλά, αγαπητέ κε Χονδρογιάννη, ας θεωρήσουμε δεδομένο πως δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στις χίλιες να τις μεταβάλει, γι’ αυτό καλό θα ήταν να οπλιστούμε με τιτάνια υπομονή για να τις υπερβούμε.
Για να αποδώσουμε τα ίσα, γεγονός είναι ότι οι ανωτέρω έγκριτοι συνταγματολόγοι δεν θυμάμαι να επέδειξαν ανάλογη ευαισθησία όταν στις παρελθούσες δεκαετίες : α) οι κυβερνήσεις δανείζονταν αφειδώς υποθηκεύοντας δολίως και εν γνώσει τους το μέλλον της χώρας,β) η κομματοκρατία, η αναξιοκρατία και η διαφθορά είχαν καταστεί κοινός τόπος, γ) η αχανής γραφειοκρατία και ο νομοθετικός λαβύρινθος έπνιγε εν τη γενέσει οιαδήποτε επιχειρηματική προσπάθεια κάθε αφελούς, που δεν περνούσε από το ταμείο ή την κλαδική, δ) το σύνολο των αποθεματικών των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης με εντελώς αδιαφανείς διαδικασίες εξαϋλώθηκε αναγκαστικώς για να στηθούν μικροπολιτικά παιχνίδια, ε) χιλιάδες οικογένειες καταστράφηκαν βασιζόμενες στις δηλώσεις ενός πρωθυπουργού, στ) ουδείς αξιωματούχος τιμωρήθηκε ποτέ για ο,τιδήποτε, ούτε φυσικά αποκατέστησε έστω και ελάχιστο μέρος της ζημίας που προκάλεσε. Εάν είχαν έκτοτε διαμαρτυρηθεί για τις κατάφωρες παραβιάσεις και στρεβλώσεις του Συντάγματος, δικαιούνται να ομιλούν και έχουν απόλυτο δίκιο. Εάν όχι, θα ήταν φρονιμότερο να σιωπήσουν τώρα όπως και τότε, γιατί δρέπουν τους καρπούς των παραλείψεών τους.
Από την άλλη πλευρά είναι εντελώς άδικο το τσουβάλιασμα όλων των ελλήνων σε αργόμισθους, ζητιάνους, κλέφτες κλπ. Όποιος αισθάνεται έτσι και έχει τύψεις, ας ομιλεί για τον εαυτό του. Μεγάλο ποσοστό του ελληνικού λαού δεν διορισθήκαμε στο δημόσιο, αν και είχαμε την δυνατότητα, δεν αναλάβαμε ποτέ δημόσια έργα, αποφύγαμε επιμελώς τους κομματικούς μηχανισμούς, καταβάλαμε ανελλιπώς τους φόρους και τις εισφορές μας και εργασθήκαμε σκληρά και τίμια για να ζήσουμε αξιοπρεπώς και να μην καταντήσουμε ζητιάνοι. Ό,τι κι αν ισχυρίζεται καθένας, τη συνείδησή μου την έχω ήσυχη. Εάν θέλετε να διαπιστώσετε πού “επενδύθηκαν” τα δανεικά του δημοσίου, μπορείτε να κάνετε μία βόλτα στον Παρνασσό, στη Μύκονο και άλλα πολυτελή θέρετρα, στις μαρίνες ανά την Ελλάδα και στα μητρώα υπερακτίων εταιρειών ανά τον κόσμο. Το ελληνικό κράτος δεν χρειαζόταν δάνεια για να καλύψει τις τακτικές υποχρεώσεις του. Τα δάνεια απαιτούντο από τα κόμματα για να ικανοποιήσουν τις ορέξεις άπληστων και αδίστακτων “έμπιστων συμβούλων” και παρατρεχάμενων. Όσο δεν αποδίδεται δικαιοσύνη, ο κόσμος θα αγανακτεί δικαιολογημένα, όλο και περισσότερο. Υπό το παρόν σύστημα, κάτι τέτοιο (αναζήτηση ευθυνών και απονομή δικαιοσύνης) είναι παντελώς αδύνατο.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 20 February 2012 at 15:55

Έχετε δίκιο κ. Φιλανθρωπινέ και ζητώ συγνώμη από την ομήγυρη για την παρεκτροπή μου.
Μόνον από την ομήγυρη, όχι τον κ. Γεωργάνα!
Να με συγχωρείτε, ένιωσα προσωπικά βαθειά προσβεβλημένος, αλλά θεώρησα χρέος μου και να αντιπροσωπεύσω όσους μόλις σήμερα το πρωί συνάντησα, ελεύθερους επαγγελματίες κάθε είδους, σε βαθειά απόγνωση … και να έχεις και εισαγγελέα τον κ. Γεωργάνα! Ανθρώπους που μία ζωή παλεύουν, έχουν επιτύχει ελάχιστα, ίσα-ίσα μια αξιοπρέπεια και τώρα βρίσκονται και κατηγορούμενοι … και καταχρεωμένοι από ξένα … να μην πω την λέξη!
Δεν ζήτησα να αλλάξει απόψεις, ζήτησα να μην μας προκαλεί!
Ολίγον θράσος να το αντικαταστήσει με λίγη αιδώ!

Έχετε δίκιο για όσα λέτε και δεν ισχύουν μόνον για τους συνταγματολόγους μας …
Όσον με αφορά μπορώ να σταθώ ιδιαίτερα στο σημείο γ, όπου ο κομματισμός και η πολιτική εμπάθεια έδωσε τη χαριστική βολή στην αξιόλογη για τοπικά δεδομένα επιχείρηση του πατέρα μου το 1995, πλήγμα από το οποίο δεν συνήλθαμε ποτέ!
Που για να φθάσει να στήσει την επιχείρηση αυτή ο πατέρας μου, ξεκίνησε από 1000 μ. κάτω απ’την γή, στο Μαδέμ Λάκκο του Μποδοσάκη στην Χαλκιδική, συνέχισε σαν οικοδόμος στην Χίο και την Αθήνα, σαν οικοδόμος ξεκίνησε και κατά την επιστροφή του εδώ. Τι να θυμηθώ τώρα …
Όμως και να έλεγα εγώ προσωπικά δύο πράγματα έχοντας καταλάβει κάτι και κάπως για την κατάσταση, υπήρχαν τότε αυτιά να με ακούσουν στην “ισχυρή” Ελλάδα του “εκσυγχρονισμού” και άκριτου “εξευρωπαϊσμού”; Η αλήθεια είναι ότι αν κάτι επιχειρούσες να ψελλίσεις, στην καλύτερη σε αποκαλούσαν ούφο, στην χειρότερη με την γνωστή λέξη!

Όμως δεν ωφελεί να χύνουμε τώρα δάκρυα για τα δάκρυα που δεν χύσαμε τότε! Απλώς να αναλογιστούμε!
Έστω και αργά, έστω και κατ’ ανάγκην οφείλουμε να αφυπνιστούμε και να αναλάβουμε ενεργή δράση οι πάντες. Και να δεχθούμε και όσους τον καιρό εκείνο προτιμούσαν να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου …
Έστω και ως αφελείς ή βολεμένοι ή αδιάφοροι!
Διότι δεν υπάρχει άλλη λύση και ευτυχώς που υπάρχει θεία δίκη να μας επιστρέφει τα λάθη μας και συνείδηση που να μας αποτρέπει να τα επαναλάβουμε αλλά και να μας προτρέπει προς το λησμονημένο καθήκον.
Υπό αυτήν την έννοια, καλώς μας ήλθαν και οι συνταγματολόγοι και οικονομολόγοι και ακαδημαϊκοί και διανοούμενοι … όπως και όποιος άλλος αδαής, αφελής ή παραπλανημένος πολίτης!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 20 February 2012 at 18:09

Καλά, ποῦ πᾶνε ὅλοι αὐτοὶ οἱ τίμιοι πολίτες ὅταν ἔρχεται ἡ ὥρα τῶν ἐκλογῶν ; Μὲ βάση τὰ ἐκλογικὰ ἀποτελέσματα τῶν τελευταίων 38 ἐτῶν, εἶναι ἀδύνατον νὰ εἶναι περισσότεροι ἀπὸ τὸ 5% τοῦ ἐκλογικοῦ σώματος.
Καὶ μὴν ἀκούσω ὅτι εἶναι περισσότεροι ἀλλὰ ἐξαπατῶνται, διότι τότε θὰ πρέπει νὰ δεχθοῦμε ὅτι ἡ τιμιότης συνυπάρχει ὑποχρεωτικῶς μὲ τὴν εὐήθεια.
Συνεπῶς, τσουβάλιασμα σὲ ἀναλογία 1 πρὸς 19 ἴσως ὑπάρχει. Μακάρι νὰ προσκομίσει κάποιος στοιχεῖα ὅτι εἶναι μεγαλύτερη ἡ ἀναλογία. Ἀλλὰ καὶ ἡ ἀναγνωσιμότης τοῦ «Ἀντιβάρου» δείχνει ὂτι τὸ 5% εἶναι πολύ γενναιόδωρο.

Reply
Eλοτανος 20 February 2012 at 18:54

Και οι δυο αποψεις ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα. Οπως ειναι γνωστο η Ελλαδα παραγει ανθρωπους των δυο ακρων, αγιους και βλασφημους. Οι τιμιοι δουλεψαν σκληρα και πληρωσαν τους φορους τους, για τους οποιους δεν απελαβαν αναλογα οφελη. Οι αργομισθοι και φοροφυγαδες παραμενουν ατιμωρητοι, εφ’οσον οι νομοι δεν εφαρμοζονται. Οι δε εκλογες δεν παρεχουν το αυτονοητο δηλαδη επιλογη. Μπορουμε να πουμε οτι αυτο δεν συμβαινει μονο στην χωρα μας διοτι παγκοσμιως οι πολιτικοι ειναι πλεον μια ξεχωριστη ταξη επαγγελματιων και οχι αντιπροσωπων του λαου. Το μελλον μας ποιο ειναι; Σωσον Κυριε τον λαο Σου και ευλογησον την κληρονομια Σου…..

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 February 2012 at 05:29

Ὁ Κύριος ποτὲ δὲν σώζει αὐτὸν ποὺ δὲν θέλει νά σωθεῖ. Καὶ σώζει ὅποιον μετανοεῖ, ὅποιον, δηλαδή, ἀλλάζει μυαλό.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 February 2012 at 08:09

Άντε λοιπόν και ο Κύριος βοήθειά σας!

Reply
Φιλανθρωπηνός 21 February 2012 at 09:40

κε Χονδρογιάννη, όπως φαίνεται, έχουμε παρόμοια βιώματα και συνεννοούμεθα απολύτως. κε Γεωργάνα, τα εκλογικά αποτελέσματα δεν συνιστούν ασφαλείς ενδείξεις εντιμότητος, αλλά τρανταχτές αποδείξεις συστηματικής χειραγώγησης του λαού από τα κόμματα και τα μέσα μαζικού εξανδραποδισμού, που ελέγχουν. Δεν απολογούμαι προσωπικώς, διότι ψηφίζω ανελλιπώς, αλλά ποτέ κόμμα εξουσίας. Ένα σημαντικό ποσοστό, όμως, του εκλογικού σώματος δεν προσμετράται στα αποτελέσματα, αφού δεν μπορεί να εκφραστεί από τη συντεχνία των πολιτικών, όπως ορθά παρατηρεί ο Ελοτανός, που ευδοκιμεί σε συγκεκριμένα, απρόσιτα για τον απλό κόσμο, μέρη του κοινωνικού οικοδομήματος, κατά προτίμηση στεγασμένα με περιστύλια.
Ακόμη και αν αρκετοί έντιμοι παρασύρθηκαν λόγω ευήθειας, ήγγικεν ο καιρός της μετανοίας. Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις η εμμονή σε αποτυχημένες επιλογές δεν μπορεί πλέον να αποδοθεί σε ευήθεια, αλλά μόνο σε κακοήθεια. Οι επόμενες εκλογές, ίσως οι πρώτες χωρίς εύκολες παροχές “δανεικών” και παντός είδους διευκολύνσεις, θα φέρουν σημαντικές ανατροπές. Συνεπώς, η αναλογία των εντίμων είναι μεγαλύτερη από 1/20, αλλά και πάλι συνιστά μειοψηφία. Αυτό δεν πρέπει να παραξενεύει. Όπως γνωρίζετε, καλύτερα από εμένα, η οδός της αξιοπρέπειας είναι στενή, ενώ η λεωφόρος της απωλείας ευρύχωρη. Το πλάτος συναρτάται με το πλήθος των ενδιαφερομένων. Άλλωστε, από την αρχαιότητα είχε καταστεί σαφές πως “ουκ εν τω πολλώ το εύ”. Πάντως, θα επιμείνω ότι ασχέτως ποσοστού η γενίκευση δεν ωφελεί, διότι εξαφανίζει την προσωπική απόφαση και ευθύνη καθενός. Όταν κλείσει το τσουβάλι, το περιεχόμενο καθίσταται πλέον άγνωστο και αδιάφορο.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 February 2012 at 11:07

Οὔτε τρεῖς μῆνες δὲν μᾶς χωρίζουν ἀπὸ τὶς ἐκλογές. Μακάρι τὰ ρουσφέτια πού, ἐλπίζουμε, καταργήθηκαν νὰ μὴν ἐπηρεάσουν γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ τὸ ἀποτέλεσμα. Ἡ ἱστορία μας, δυστυχῶς, δὲν ἐπιτρέπει αἰσιοδοξία.
Στὶς ἐκλογές τοῦ Αὐγούστου τοῦ 1910, μετὰ ἀπὸ δώδεκα χρόνια Διεθνοῦς Οίκονομικοῦ Ἐλέγχου (καὶ περιορισμοῦ τῶν σπαταλῶν), μετὰ ἀπὸ τὸ κίνημα τοῦ Γουδί, τὰ συνεργαζόμενα παλαιοκομματικὰ κόμμματα ἔλαβαν 210 ἕδρες (ἀπὸ τὶς 362), ἐνῶ οἱ μεταρρυθμιστὲς Λαἰκοί, οἱ ὁποῖοι εἶχαν ὑποψήφιο καὶ τὸν Ἐλευθέριο Βενιζέλο, ἔλαβαν μόνον 45 ! Ὁ βασιλιᾶς διόρισε πρωθυπουργὸ τὸν Ἐλευθέριο Βενιζέλο, ὁ ὁποῖος ζήτησε καὶ ἔλαβε τὸ δικαίωμα νά διεξαγάγει νέες ἐκλογές. Τὰ παλαιοκομματικὰ κόμματα διαμαρτυρήθηκαν ὅτι αὐτὸ ἦταν πραξικόπημα, ὅπως καὶ ἦταν. Ἀπέσχον λοιπόν, καὶ οἱ Φιλελεύθεροι ἔλαβαν 307 ἀπὸ τὶς 362 ἕδρες τὸν Νοέμβριο τοῦ 1910.
Ὑπάρχουν καὶ πλῆθος ἄλλα παραδείγματα ἀπὸ τὴν ἱστορία ὅτι οἱ πολιτικοί μας εἶναι ἀπολύτως ἀντιπροσωπευτικοὶ ἡμῶν τῶν ἰδίων. Μακάρι νὰ ὑπῆρχαν μεταξύ μας περισσότεροι ἀπὸ ἕναν στοὺς 19 ἄξιοι καὶ εὐσυνείδητοι πολίτες. Δὲν ὑπάρχουν.

Reply
Eλοτανος 21 February 2012 at 12:20

Ο Κυριος ποτε δεν σωζει αυτον που δεν θελει να σωθει…..

Εχετε δικαιο οσον αφορα την προσωπικη σωτηρια. Στο συλλογικο επιπεδο η Ελλαδα στηριζεται στην πρεσβεια των αγιων και της Παναγιας και αλλιμονο αν ο Θεος μας εκρινε αναλογα με την πλειοψηφια !

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 February 2012 at 13:34

Τὴν Ἡμέρα τῆς Κρίσεως, ἀλλὰ καὶ κάθε μέρα, μᾶς κρίνει καί, φυσικά, τὸν καθ’ ἕνα χωριστά. Μᾶς κρίνει ἀποκλειστικῶς ἀπὸ τὰ ἔργα ἀγάπης ποὺ ἔχουμε ἐπιτελέσει μέ διάθεση ἀγὰπης. Δὲν μᾶς κρίνει γιὰ τὴν ἐκλογικὴ ἢ τὴν πολιτική μας συμπεριφορά.
Ἀλλὰ ὡς ἔθνος, τὴν συλλογικὴ τύχη μας κρίνει ἠ ψῆφος τῶν πλειόνων. Μποροῦμε νὰ εὐχηθοῦμε νὰ τοὺς φωτίσει ὁ Κύριος. Ἄν, ὅμως, δὲν τὸ θέλουν, δὲν πρόκειται νὰ τοὺς φωτίσει στὸν αἰῶνα τὸν ἅπαντα.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 February 2012 at 14:14

Δεν καταλαβαίνω με ποιά λογική οι τίμιοι πολίτες σε αυτόν τον τόπο ταυτίζονται με τα εκλογικά ποσοστά των κομμάτων!
Αυτή πρέπει να είναι νέα κοινωνικο-πολιτική θεωρία που δεν κατέχω.
Κατ’αρχήν μπορώ να μάθω ποιό είναι το κόμμα(τα) των τιμίων να δω αν είμαι και εγώ μέσα;
Που είναι και μετρημένα κάτω του 5%;

Εδώ δημιουργούνται σκόπιμες συγχύσεις, εκ των πραγμάτων αποπροσανατολιστικές.
Ποιός είναι ο κοινός γεωμετρικός τόπος μεταξύ α)εντιμότητος β)προσωπικής ιδεολογίας και στοχεύσεως και γ)εκπεφρασμένης δια της ψήφου κομματικής επιλογής;
Όποιος ψήφισε ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ είναι κατά τεκμήριον μή έντιμος;
Όποιος ψήφισε ΓΑΠ ή εμπιστεύτηκε μέχρι τούδε τον Σαμαρά πρόδωσε την ιδεολογία του;
Όποιος ψήφισε μικρό κόμμα αποδεικνύει ότι είναι έντιμος και ιδεολογικά συνεπής;
Εάν ψηφίσω ΚΚΕ(μ-λ) ενώ δεν με αντιπροσωπεύει αλλά επειδή μπορεί να θεωρώ εαυτόν προδομένο από τους άλλους και δεν θέλω να τους ενισχύσω έμμεσα με την αποχή μου ή το άκυρο/λευκό, πράττω σωστά;
Τι επικίνδυνες υπεραπλουστεύσεις είναι αυτές!

Ναι, ένα ακαθόριστο ποσοστό ψήφισε και θα ψηφίζει έστω και μειούμενο, παχειά λόγια και απατηλές υποσχέσεις …
Ναί, ένα άλλο ποσοστό έχει χαμηλή πολιτική παδεία και οξυδέρκεια …
Ναι, ένα επίσης άλλο ποσοστό θα αρνείται να μετακινηθεί σε χώρους ιδεολογικά αντίθετους, έστω και αν ο δικός τους τους έχει απογοητεύσει …
Αλλά μην μας διαφεύγει ότι τα ανωτέρω ακαθόριστα ποσοστά γίνονται τόσο μεγαλύτερα όσο πιό ανακόλουθη γίνεται η πολιτική μας τάξη προς τις ίδιες τις εξαγγελίες της και υποτιθέμενες ιδεολογίες της …
όσο η ίδια επιζητεί να υπάρχει παρασιτικά εις βάρος των ίδιων των ψηφοφόρων της …
όσο η ίδια επιμένει να αποτελεί ένα κλειστό εξουσιαστικό σύστημα των γνωστών περιστυλἰων, χρησιμοποιώντας την λαϊκή νομιμοποίηση ως άλλοθι και λευκή επιταγή, ασκώντας πολιτικές αναντίστοιχες άν όχι και ακριβώς αντίθετες προς τις λαϊκές ανάγκες και επιταγές που καλούνται να υπηρετήσουν!

Και σίγουρα δεν υπάρχει κόμμα που να εκφράζει ακριβώς την προσωπική ιδεολογία και προσδοκίες του καθενός μας, ούτε που να συγκεντρώνει την πλήρη αποδοχή μας για τα πεπραγμένα του, υποχρεωτικά κατά συμβιβασμόν γίνεται η επιλογή!
Επιλογή που συχνά τυχαίνει να μας εκφράζει και λίγο … ελλείψει καλυτέρας!
Επιλογή που συχνά αποδεικνύεται τραγική, αλλά αν η δική μας υπαιτιότητα εντοπίζεται στην άγνοια, αφέλεια, ακόμη και προσωπική σκοπιμότητα, η δική τους υπαιτιότητα λέγεται δόλος, εξαπάτηση και αήθης εκμετάλλευση αναγκών των ασθενεστέρων!
Για τους ισχυρούς είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα, αυτοί δεν εξαπατώνται, αυτοί αγοράζουν το πολιτικό σύστημα για εξυπηρέτηση υψηλών συμφερόντων, εκεί μιλάμε για διαπλοκή και συναλλαγή προς υψηλόν όφελος και των δύο.
Ας ελπίσουμε ότι τώρα που έφθασε ο κόμπος στο χτένι, θα υπάρξουν τουλάχιστον περισσότερες και συνεπέστερες επιλογές!

Reply
Φιλανθρωπηνός 21 February 2012 at 14:55

κε Γεωργάνα, επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω περιληπτικά μία ιστορία που σίγουρα γνωρίζετε, αλλά αφήνει μία αχτίδα αισιοδοξίας σε αυτές τις ζοφερές στιγμές. Κάποιος παραπονιόταν ότι είχε απομείνει μόνος σε όλο τον λαό που δεν είχε προσκυνήσει τα είδωλα. Τότε άκουσε φωνή εξ ουρανού ότι έκανε λάθος και υπήρχαν άλλοι επτά χιλιάδες που δεν είχαν κλίνει τα γόνατα. Αυτός που είχε υποπέσει σε τέτοιο ολέθριο σφάλμα ήταν ολόκληρος προφήτης, ο Ηλίας. Εάν έκανε εκείνος λάθος, βγάζοντας επιπόλαια τόσο εσφαλμένο συμπέρασμα, μπορεί να κάνουμε κι εμείς. Μην απογοητευόμαστε, λοιπόν. Τώρα που το πέπλο του εύκολου πλουτισμού και του μικροπολιτικού “δανεικού” χρήματος διαλύεται, θα φανεί η αξία καθενός. Και μπορεί οι έντιμοι να συνιστούν πάντα την μειοψηφία, αλλά έχουν ένα πλεονέκτημα : δεν αποβλέπουν στην εξουσία των άλλων. Βλέπετε, έχουν πιο ταπεινούς στόχους. Άς πούμε να έχουν ήρεμη συνείδηση, διότι δεν εκμεταλλεύτηκαν ούτε κορόϊδεψαν κανέναν. Δεν ξέρω εάν αυτοί που κυβερνούν έχουν τέτοιες προτεραιότητες, αλλά από αυτή την πλευρά είναι αξιολύπητοι.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 February 2012 at 16:39

Βλέπετε νὰ χάνω τὸ θάρρος μου ; Προσπαθῶ νά γκρεμίσω ὅσες περισσότερες ψευδαισθήσεις (καὶ δικές μου) μπορῶ, μήπως καὶ ‘δεῖ ἔστω κι ἕνας περισσότερος συμπολίτης τὰ πράγματα ὅπως εἶναι. Δὲν βλέπετε, ὅμως, πόσο λίγο ἀποδίδει ἡ ἀκεραιότητα ἀγωνιζομένη κατὰ τῆς μωρίας ;
Ἐδῶ ἕνα βίντεο-μαρτυρία ἀπὸ κάποιον ποὺ ἔζησε πτώχευση :
http://wiredandready.net/2012/02/20/ptoheysi/
Ὁ ἄνθρωπος κοντεύει νὰ βάλει τά κλάματα. Καὶ ὅμως ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ προσβλέπουν σὲ κάτι παρόμοιο.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 February 2012 at 20:43

Δακρύβρεχτη διήγηση, όπως δακρύβρεχατα δράματα ζούμε κιόλας κάτά την “διάσωση” της χώρας μας από την “χρεωκοπία” και θα ζήσουμε πολλά περισσότερα όσο περισσότερο μας “σώζουν”

Τι σχέση έχει όμως η διήγηση που παρακολούθησα με τίτλο της ανάρτησης “Προς τους “ΜΑΓΚΕΣ” της Πτώχευσης..” και συνέντευξη στους ιεροκήρυκες του ΠΑΣΟΚ και του μνημονίου στο ΔΟΛιο γκαιμπελοκάναλο δεν μπόρεσα να αντιληφθώ!

Αυτό σημαίνει αισχρή προπαγάνδα κύριοι!
Να παραλληλίζεις την έλλειψη αγαθών και τα δελτία της Πολωνίας, της Ρουμανίας και λοιπών “σοσιαλιστικών” χωρών επί κομμουνιστικής εποχής με αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα! Πρέπει να είσαι Χασαπόπουλος με τον άλλον στον MEGAλο οχετό, όχι κανάλι!
Βασιλικότερος του βασιλέως και ο συντάκτης του άρθρου, που όποιον αμφισβητεί την ορθότητα των επιλογών ΓΑΠ, Παπαδήμου χαρακτηρίζει “ΜΑΓΚΑ” της Πτώχευσης… μπράβο λεβέντη μου, τουλάχιστον από τα μυστικά κονδύλια του Υπ.Εξ. βγάζεις κάνα φράγκο ή για την “πατρίδα” ο κόπος; Ελπίζω τουλάχιστον να είχες την προνοητικότητα για καμία ΜΚΟ!

Πότε “πτώχευσε” η Πολώνία, για την ακρίβεια πότε έκανε στάση πληρωμών σε δανειστές, βρέθηκε σε κατάσταση default όπως ΚΑΙ με μνημόνιο θα βρεθούμε εμείς σε λίγο;
Τι σχέση έχει η πλήρως κρατικοποιημένη τότε Πολωνική παραγωγή με την Ελληνική για να δούμε στα σούπερ-μάρκετ μόνο ξύδι και τσάϊ, του βουνού προφανώς;
Αν κάνει το δημόσιο στάση πληρωμών στους δανειστές του, θα σταματήσουν οι αγελάδες μας, τα γίδια και τα πρόβατα να κατεβάζουν γάλα; Το κράτος μας το αγοράζει;
Θα θυμώσει η γή και δεν θα βγάζει πατάτες; Στα κρατικά μονοπώλια τις βρίσκουμε;
Θα εξατμιστεί η θάλασσα και θα ψοφήσουν τα ψάρια; Ή έχουν και αυτά χρέη;
Θα μου απαγορέψει εμέ κανείς να φυτέψω στο χωράφι μου ντομάτα πέρα από ίδια κατανάλωση για να σας πουλάω; Ή έχω απαραίτητα τα δάνεια της τρόϊκας για να το κάνω;

Καταλάβατε τώρα και από αυτήν την ανάρτηση τι θα πεί αισχρή προπαγάνδα και αδίστακτη τρομοκρατία!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 21 February 2012 at 22:34

Τζάμπα οἱ κόποι μας κυρίες καὶ κύριοι !
Μόλις διαπίστωσα ὅτι ἡ ἀρχικὴ ἀνάρτηση εἶναι ἀναδημοσίευση ἁπὸ τὴν «Αὐγή». Προφανῶς δὲν ἀφορᾶ ἡ δημοσίευση τὴν πεζή μας πραγματικότητα, ἀλλὰ αὐτὸν τὸν ἄλλο κόσμο ποὺ εἶναι ἐφικτός.

Ἐν τῷ μεταξύ, ἐπὶ τῇ εὐκαιρίᾳ, θαυμάζουμε καὶ μερικοὺς «εὐαισθήτους» καὶ «ἀνθρωπιστές», τοὺς ὁποίους καὶ τὰ δάκρυα ἀκόμη δέν φαίνεται νὰ προβληματίζουν. Ἀποδεικνύουν ἔτσι πόσο ὐποκριτές, πόσο χοντρόπετσοι εἶναι. Εἶναι κακόπιστοι διότι τὰ δικά τους δάκρυα εἶναι ἀποκλειστικῶς κροκοδείλεια. Καὶ τὸ φωνάζουν καὶ ξετσίπωτα ἀπὸ τὶς στέγες, ἀντὶ νὰ τὸ κρύβουν. Εἶναι γεγονὸς λοιπόν, ὅτι ἡ μωρία σὲ μωρὸ ἄνθρωπο κατισχύει πάντοτε τῶν ἀνωτέρων συναισθημάτων.
Καὶ ἐπειδὴ οἱ ἴδιοι εἶναι ἰδιοτελεῖς, δὲν μποροῦν νὰ διανοηθοῦν ὅτι ὑπάρχουν κἂν ἀκέραιοι ἄνθρωποι.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 21 February 2012 at 23:33

Τι τρικυμίες εν κρανίω έχουμε να δούμε ακόμα, αλλά και τι αήθεις προσπάθειες να περάσουν το δικό τους … ή μάλλον των αφεντικών τους!
Από τους διάφορους Χασαπόσκυλους, Πρε-τεντζέρηδες, Όλγα που τρέμει από το κακό της και ποιός είναι αυτός ο free market liberal Mr. Stefanos Konsta; Κάποια συγγένεια με τον άλλον Yuppie, αγγλοσαξωνικής κοπής, κ. Κώνστα;
Πάει στοίχημα που όσο ζορίζει η κατάσταση θα μας φέρουν βίντεο από Ινδούς αγρότες που αυτοκτονούν, αλλά γιατί τους κατέστρεψαν οι πολυεθνικές με χρέη και μεταλλαγμένους σπόρους, λέγοντάς μας ορίστε τι έχετε να πάθετε αν δεν μας κάτσετε σούζα;
Δεν έχουν το θεό τους τα υποκείμενα αυτά!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 22 February 2012 at 04:10

Χονδρό πετσοι δὲν εἴπαμε ; Ἀλλὰ ὁ λασπολόγος μόνον τέτοια μπορεῖ νὰ σκεφθεῖ. Νὰ στρωθεῖ νά ‘βρεῖ κανένα βίντεο ποὺ νά δείχνει κάποιον νὰ πανηγυρίζει γιὰ τὴν χρεωκοπία του δέν τὸ διανοεῖται.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 22 February 2012 at 07:53

Για την χρεωκοπία του πανηγυρίζει κιόλας, στις πλατείες, στα συσσίτια, στα ΚΑΠΗ, στα μαγαζιά “ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ”, στα λιμάνια και αεροδρόμια “ΠΩΛΕΙΤΑΙ” …
Και επιστρέφει πανευτυχής στο σπίτι του για να ανοίξει έναν επί πλέον λογαριασμό και να πάθει εγκεφαλικό, να βάλει TV και να πληροφορηθεί για τον νέο χαράτσι που θα πληρώσει και να απολαύσει την οικογενειακή κατήφεια και γκρίνια …
Ως δε εκ γενετής λασπολόγος θα αναλωθεί μόνον στα πανηγυρικά άρθρα και βίντεο της διάσωσης δια του μνημονίου και των δανεικών για δανεικά, που προσφέρονται εν υπεραφθονία, χωρίς καθόλου ψάξιμο και από όλα τα “σοβαρά” και “έγκυρα” μέσα…
Που ως γνωστόν είναι μόνον τα κανάλια, εφημερίδες και ιστολόγια του Μπόμπολα, Αλαφούζου & Σια, ου μην αλλά … θα εκστασιασθεί βεβαίως από την επιτομή της “εγκυρότητος” της ΔΟΛιας δημοσιογραφίας …
Όσων με περίσσια θέρμη στήριξαν και τον μέχρι πρότινος “εκσυγχρονισμό” και “εξευρωπαϊσμό” της “ισχυρής” Ελλάδος που απολαμβάνουμε σήμερα …
Και θα φταίει αυτός που η λασπολογική αγωγή του θα τον κάνει να βλαστημήσει χυδαία!

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 22 February 2012 at 08:30

Και σε όποιον επιμένει να δει κάποιον να πανηγυρίζει για την “χρεωκοπία” του προτείνω το φιλμ Memorias del Saqueo (2003) του Fernando Solanas, υπάρχει και στο youtube.
Ας ψάξει και την “πτώχευση” του Ecuador από τον “ανεύθυνο” Correa …
Ας λυπηθεί την Ρωσία και την Τουρκία που έδιωξαν το ΔΝΤ …
Αλλού τα κακαρίσματα και αλλού γεννούν οι κότες!

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 22 February 2012 at 11:33

Για όποιον ενδιαφέρεται το Memorias del Saqueo μπορεί να κατεβάσει σε torrent από εδώ:
http://thepiratebay.se/torrent/3461163
Και ελληνικούς υπότιτλους από εδώ:
http://www.opensubtitles.org/en/search/imdbid-400647/sublanguageid-ell

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 22 February 2012 at 15:13

Ἡ εὐτυχὴς Ἀργεντινὴ ἔχει πληθωρισμὸ 24%. Καὶ δὲν ἔχει ξεμπερδέψει ἀκόμη μετὰ ἀπὸ δέκα χρόνια μὲ τοὺς δανειστές. Μπορεῖ νὰ τοὺς τραινάρει, διότι καὶ νὰ φάει ἔχει καὶ νὰ ἐξαγάγει μπορεῖ. Ὁ Ἰσημερινὸς ἔχει πετρέλαιο, τὸ ὁποῖο ἔχει περάσει τὰ 110 δολλάρια τὸ βαρέλι.
Ἐμᾶς ἐκεῖνο ποὺ μᾶς περισσεύει εἶναι οἴηση καί, μαζί, μειονεξία. Δυσπιστία, καχυποψία καὶ κακοπιστία. Δυστυχῶς αὐτὰ δὲν τὰ ἀνταλλάσει κανεὶς μὲ τὰ σιτηρά του, οὔτε μὲ τὰ πετρέλαιά του οὔτε μὲ τὰ φάρμακά του. Οὔτε ὁ εὐτυχὴς Ἰσημερινὸς οὔτε ἡ εὐτυχὴς Ἀργεντινή. Κάτι μοῦ λέει ὅτι καὶ νέες δραχμὲς ὑπερηφάνων χρεωκόπων ἐπαναστατῶν καὶ ἀχαρίστων ζητιάνων δὲν θὰ τὶς καλοδέχονταν. Ἐνῶ τὰ εὐρὼ τῶν δυνάμεων κατοχῆς, τῶν τοκογλύφων δανειστῶν, τῶν δοσιλόγων, τῶν προδοτῶν, τῶν καθεστωτικῶν, τῶν ἰδιοτελῶν, τῶν ἐθελοδούλων καὶ δὲν συμμαζεύεται τὰ δέχονται καὶ τὰ παραδέχονται.

Σημείωση : Στὴν ὑπερήφανη καὶ ἐλεύθερη ἀπὸ τοκογλύφους δανειστὲς Ἀργεντινή, ἂν ἔγραφα αὐτὰ ποὺ γράφω γιὰ τὸν πληθωρισμὸ τῆς χώρας, θὰ μοῦ ἐπιβαλλόταν πρόστιμο περίπου 100.000 εὐρώ. Ἡ κυβέρνηση τῆς Ἀργεντινῆς, ἡ ὁποία, φαίνεται, ζεῖ στὸν ἄλλο ἐφικτὸ κόσμο τοῦ Τσίπρα, ἰσχυρίζεται ὂτι ὁ πληθωρισμὸς εἶναι κάτω τοῦ 10% ! Κατανοεῖ κανεὶς εὔκολα τί διαφθορὰ τρέφει ἡ παραμόρφωση αὐτὴ τῆς πραγματικότητος. Μόνον φέτος, μὲ τὴν διαφορὰ αὐτὴ πληθωρισμοῦ, ὁ μέσος μισθωτὸς στὴν Ἀργεντινὴ ἔχει χάσει 14%, τὰ ὁποῖα ἔχει ἐνθυλακώσει καί, τεκμηριωμένως, καταθέσει ἐκτὸς Ἀργεντινῆς ὁ πτωχὸς ἐξαγωγεύς σιτηρῶν, σόγιας καὶ βοείου κρέατος. Ἅμα διώξεις τὴν κακὴ τρόϊκα ποὺ ἐπιμένει νὰ χρησιμοποιεῖ γνήσια οἰκονομικὰ στοιχεῖα, μποροῦν νὰ σὲ γδέρνουν ἀνεξέλεγκτα οἱ ὑπερήφανοι συμπολίτες σου.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 22 February 2012 at 17:44

Τώρα εγώ φταίω που είπα που δεν θα ασχοληθώ πλέον με την γραφική περίπτωση …
Αυτή η γραφική περίπτωση όμως συνεχίζει να παραπληροφορεί και να προκαλεί!

Από τον σκοτεινό της θάλαμο γνωρίζει όλα τα περί Αργεντινής που μαθαίνει από πηγές αξιόπιστες όπως και η προηγούμενη που μας παρέπεμψε … από κάποιον άλλον λεβέντη free market liberal. Μιά μικρή βόλτα έξω στους δρόμους της χώρας του αδυνατεί να κάνει!
Η Αργεντινή βέβαια έχει να φάει, αλλά μόνον από τότε που έριξε μια κλωτσιά στον κ@λο στα καλόπαιδα που θαυμάζει η γραφική περίπτωση! Όσο τα είχε στο σβέρκο της, όποιος είδε το ντοκυμανταίρ, είδε τι πείνα επικρατούσε και τι σκουπιδοτενεκές για κατσαρόλα … Ενώ εμείς, αν δεν μας φιλέψουν κάνα βραστό λουκάνικο οι Γερμανοί, δεν μας κεράσουν κάνα ποτήρι κρασί οι Γάλλοι, δεν μας αφήσουν και κάνα δίφραγκο δανεικό στην τσέπη για καμιά ελβετική σοκολάτα, λιμοκτονήσαμε τα άχαρα!
“δὲν ἔχει ξεμπερδέψει ἀκόμη μετὰ ἀπὸ δέκα χρόνια μὲ τοὺς δανειστές”, με ρυθμό ανάπτυξης περί το 8% σταθερά έκτοτε, ενώ εμείς που δεν θα ξεμπερδέψουμε στον αιώνα τον άπαντα και με ύφεση 7%, έχουμε γλυτώσει!
“ἔχει πληθωρισμὸ 24% και όχι 10% που ισχυρίζεται”, όπως και αυξήσεις μισθών η κατακαημένη … που να φτάσει την δική μας ευτυχία με κόψιμο αποδοχών 30, 40, 50%, με αντίστοιχο διπλασιασμό και τριπλασιασμό φορολογίας και 1.000.000 ανέργους, δεκάδες χιλιάδες μικροεπιχειρήσεις κλειστές και ξεπούλημα των πάντων!

Αλλά έτσι είμαστε οι περισσότεροι από μας και όλοι οι Αργεντινοί, Εκουαδοριανοί και λοιποί μη ασπαζόμανοι το κατά Γεωργάνα ευαγγέλιον … “μᾶς περισσεύει οἴηση καί, μαζί, μειονεξία”. Δεν έχουμε την ανωτερότητα του δούλου και υποτακτικού.
Όπως και “Δυσπιστία, καχυποψία καὶ κακοπιστία”! Επιτρέπονται τέτοια πράγματα στους πανάγαθους, πολυεύσπλαχνους και πανιερώτατους δανειστές;
“Υπερηφάνοι χρεωκόποι ἐπαναστάτες καὶ ἀχάριστοι ζητιάνοι”. Υπερήφανοι επαναστάτες ναι, εναντίον των χρεωκοπημένων πολιτικών και των πτωχευμένων εγκεφάλων που τις υποστηρίζουν … μόνο που οι επαναστάτες δεν ζητιανεύουν ποτέ και τίποτε! Διεκδικούν, μάχονται και κερδίζουν μόνο με την αξία τους!
Ζητιάνους ας ψάξουν οι γραφικές περιπτώσεις στον καθρέφτη τους, που στην αγωνία τους μην φανούν και αχάριστοι, θα ανακαλύψουν πόσο ψοφοδεείς και γλύφτες τέτοιοι κατάντησαν!

Punto e basta από εμέ! Αν η ανίατος περίπτωση θέλει να το συνεχίσει, ας εκτεθεί μόνη της περισσότερο!

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 22 February 2012 at 21:14

Ενδιαφέρουσα η συζήτησις με τους “συνήθεις υπόπτους”. Κε Γεωργάνα, οι υπερήφανοι συμπολίται μου με γδέρνουν ανεξελέγκτως, μετά γνησίων ή κιβδήλων οικονομικών στοιχείων, ελέω Σημίτη (η μόνη χώρα όπου ουδέποτε ανηρτήθη η αντιστοιχία €-δρχ. εις τα καταστήματα), του ανεκδιηγήτου Αλογοσκούφη και λοιπών “τσάρων”, μετά ή άνευ του τοπικού ερωματηματικού μορίου. Οι τροϊκανοί είναι ερασιτέχναι όσον αφορά την εκδοράν, οι αληθείς επαγγελματίαι δέον να αναζητηθούν εις την ημεδαπήν. Εκ των γραφομένων σας συνάγω ότι η διεθνής κοινή γνώμη (της οποίας έχετε αναλάβει αυτεπαγγέλτως την εκπροσώπησιν) αλλά και εσείς με θεωρείτε “ἀδιόρθωτον, θρασὺ καὶ ἀγνώμωνα ζητιάνον” διότι δεν επιθυμώ να πληρώσω, και δη υπερκοστολογημένως, υποβρύχια που γέρνουν, άρματα με ελαττωματικούς πυργίσκους, μίζες της κοπρωνύμου, και πλείστα όσα άλλα, ών ουκ έστιν αριθμός. Όλα δε αυτά συμποσούμενα εις έν δημόσιον χρέος τεχνηέντως διογκωθέν. Παρά ταύτα δεν αρθρώσατε λόγον διά τα δισ. € τα οποία μου οφείλουν εις φόρους η Hochtief, το προσφιλές σας mega και τόσοι άλλοι σημαιοφόροι της τρόϊκα διά να μην αναφερθώ εις την θηριώδη εισφοροαποφυγήν των ιδίων προς τα ταμεία. Αλήθεια, κατά την γνώμην σας χρειάζονται τα ταμεία, έστω τα τρισάθλια, αλλά επιδεχόμενα βελτίωσιν, ή να προχωρήσωμεν κατ΄ευθείαν εις την corporate state τα αγαθά της οποίας αναμφιβόλως γνωρίζετε και δύνασθε να απολαύσετε εδώ: http://lightbox.time.com/2012/02/16/lee-jeffries/?iid=lb-gal-viewagn#1.
Ουδείς εχέφρων άνθρωπος επιθυμεί την επιστροφήν εις την δραχμήν, αλλά και κάθε εχέφρων άνθρωπος οφείλει να διερωτάται περί ποίας Ευρώπης ομιλούμεν; Ευρώπην ισοτίμου αναπτύξεως ή Ευρώπην γερμανικής (και των συν αυτή) ληστρικής μεγαλοεπιχειρηματικής επικυριαρχίας; Διά τον λαόν δεν γίνεται λόγος, εσείς είπατε-και ορθώς-ότι έχουν δέκα χρόνια να πάρουν αύξησιν αποδοχών, αλλά δεν συμπληρώσατε το αναιρετικόν του ισχυρισμού σας “εν μέσω ανθούσης οικονομίας”. Όλοι γνωρίζωμεν το ποσοστόν των μισθών και συντάξεων ως ποσοστόν του ΑΕΠ, συνεπώς επιχειρηματολογία ότι εξ΄αυτού μόνον προήλθε η δυσπραγία της Ελλάδος είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη. Αναμφιβόλως ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων είναι δυσαναλόγως μεγάλος ως προς τον πληθυσμόν αλλά το φαινόμενον αυτό έχει ιστορικά αίτια άτινα εκφεύγουν της παρούσης συζητήσεως. Η καταδίκη εις πείναν μερικών δεκάδων, ή εκατοντάδων χιλιάδων, ανθρώπων μέσω απολύσεων δεν νομίζω ότι θα εξυπηρετήση την εθνικήν οικονομίαν, απλώς θα ικανοποιήση την εκδικητικότητα όσων, δικαίως ή αδίκως, ευρέθησαν αντιμέτωποι προς “τυρρανίσκους” και επιόρκους διεφθαρμένους, αλλά δι΄αμφότερα τα φαινόμενα δέον “από Διός άρξασθε” ήτοι από τους προϊσταμένους των-πολιτικούς. Προς θεού, δεν ευαγγελίζομαι την άποψιν περί “προδομένου λαού” όστις αδίκως χειμάζεται, άλλωστε οι πολιτικοί ανεδείχθησαν διά της λαϊκής ψήφου, αλλά υπάρχουν και όρια.
Κε.Χονδρογιάννη, φοβούμαι ότι θα διαφωνήσω μεθ΄υμών επί μερικών σημείων. Δεν εδηλώθησαν δέκα κιλά λάδι παραπάνω, εδηλώθησαν χιλιάδες τόνοι, πράγμα το οποίον, μεταξύ άλλων, τελικώς προεκάλεσε την μήνιν των ευρωπαίων. Επιπροσθέτως, όλοι, ή τουλάχιστον οι αναγνώσται του ημερησίου τύπου, εγνωρίζαμε ότι εδανειζόμεθα, ἀλλωστε η πιστοληπτική ικανότης της χώρας ενεφανίζετο ως επιτυχία από τον φιλοκυβερνητικόν τύπον. Όσον δε αφορά το θέμα της ψήφου, η ιστορία μας διδάσκει ότι υπάρχει και αυτόχρημα εγκληματική ψήφος, επ΄αυτού ερωτήσατε τους Γερμανούς κατοίκους της Δρέσδης όπου μεταξύ των 25.000 θυμάτων το 43,91% ήταν ψηφοφόροι του Χίτλερ (ποσοστόν εκλογών του Μαρτίου 1933 το οποίον, κατόπιν μεθοδεύσεων, έφερε το εθνικοσοσιαλιστικόν κόμμα εις την εξουσίαν).

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 22 February 2012 at 23:55

Κ. Στάθη Κατσαρέ,
τα δέκα (σχήμα λόγου) κιλά λάδι παραπάνω αναφέρονται εις έκαστον παραγωγόν. Συμφωνώ ότι συνολικά μιλάμε για χιλιάδες τόννων, αλλά προσέξτε, με μια σημαντική διαφορά! Πρόκειται περί επιδοτήσεων, μέρος των οποίων είναι κλεμμένα χρήματα από “πανωγραψίματα”, αλλά είναι πλέον λεφτά καθαρά στην τσέπη. Δεν έχουν καμία σχέση με το δημόσιο χρέος, αντιθέτως, προσέθεταν καθαρό πλούτο στην χώρα! Χρήματα από τα οποία ωφελήθηκαν και τα ταμεία του κράτους, για να έχουν ανάγκη από λιγότερο δανεισμό, από την στιγμή που με όποιο τρόπο θα κατέληγαν σε “επένδυση” ή “εκσυγχρονισμό” του αγροτικού τομέα, αλλά συνηθέστερα στην κατανάλωση! Τα ευρωπαϊκά ταμεία συνεπώς μπορεί να ζημίωσαν, η Ελλάδα όχι!
Άλλωστε μην κάνουν και τους ανήξερους, όλες οι χώρες το ίδιο έκαναν, ήξεραν τι γίνεται από κάτω, ήξεραν και τι έκαναν οι ευρωπαίοι ηγέτες! Απλώς εμείς, λαός ασύνταχτος και με κατακερματισμένα συμφέροντα το κάναμε άγαρμπα, προκλητικά και αποτελούσαμε εύκολο εξιλαστήριο θύμα.
Ξέρετε ποιά είναι η διαφορά μεταξύ ημών και των “προοδευμένων” και “πολιτισμένων” κρατών της εσπερίας;
Ότι εμείς, είτε εκ παραδόσεως και ιστορικών συγκυριών, είτε γιατί έτσι είμαστε εκ φύσεως ή μας “έκατσε”, είμαστε πολύ “λαϊκοί” και “δημοκράτες”! Αν όχι σε όλα, σίγουρα όμως στην διαπλοκή και διαφθορά!
Εδώ, και η τελευταία γριά χήρα του πιό απομακρυσμένου χωριού, ίσως μπορεί να παινευτεί ότι κάπου, κάπως, κάποτε, εξαπάτησε και αυτή το κράτος για κάποια φράγκα … και ακόμη ότι έχει και αυτή … μεγάλες άκρες!
Στους “πολιτισμένους” συμμάχους μας αυτά είναι αδιανόητα! Εκεί ο “λαός” είναι αυστηρά πειθαρχημένος και αναγκαστικά τίμιος, αλλιώς τσακίζεται δια ροπάλου!
Εκεί αυτά αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο από ένα επίπεδο και άνω, από μια τάξη, μιά ιεραρχία, ή μάλλον από μια οργανωτική δομή και άνω! Και τότε μιλάμε για απίστευτα λεφτά! Ποιός να τους βάλλει όμως χέρι, όταν ουσιαστικά οι ίδιοι κυβερνούν;
Πρέπει να είσαι Hochtief για να μην πληρώνεις ΦΠΑ και εισφορές και να μην σου κολάει κανείς, Siemens να μιζάρεις κυβερνήσεις και παράγοντες παντού για να παίρνεις δουλειές και να παραμένεις βασίλισσα, … και ακόμα χειρότερα, για να πάμε και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, των ηθικολόγων και θρησκευομένων πολιτικών, πρέπει να είσαι corporation και άνω να χρηματοδοτείς εκστρατείες πολιτικών για να κάνεις ότι γουστάρεις, πρέπει να είσαι Dick Cheney για να σύρεις την χώρα σου σε πόλεμο εξολοθρεύοντας ολόκληρα έθνη και να εγκαταστήσεις την δική σου Halliburton απόλυτο κυβερνήτη των πάντων, να βάλεις και τον δικό σου στρατό της Blackwater να εγγυάται τάξη και ασφάλεια … Αντιγράφουμε βεβαίως και εδώ επιτυχώς το μοντελλο, συμπληρωματικά όμως!

Για αυτό και οι ένοχοι στην πολισμένο δυτικό κόσμο θα είναι πάντα οι Έλληνες. Χαλάμε την πιάτσα! Έχει άλλωστε περάσει η αντίληψη ότι είμαστε όλοι κλέφτες και απατεώνες … έχει και κάποια βάση! Αλλού χρειάζεται πολλή γραβάτα, πανάκριβο κουστούμι και έναν υψηλό τίτλο σπουδών!
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ενοχοποιείς εύκολα την κάθε γριά, τον κάθε λουτρουβιάρη, τον κάθε τσοπαναραίο για κάτι λίγα ευρώπουλα. Ακόμα ευκολότερα, γιατί έχει και υπολείματα ηθικής και ντρέπεται και αυτομαστιγώνεται! Οι ακριβοθώρητοι “πολιτισμένοι” είναι ανήθικοι και αδίστακτοι, σκέτο! Με εμάς στο στόχαστρο, συν κάτι άλλους “μαυριδερούς”, αποτρέπονται και οι λαοί τους από του να γίνεται λόγος για τα εξωφρενικά φαγοπότια και ασύληπτη διαφθορά στα κάστρα των βαρόνων, στις αυλές των βασιλέων …!

Μια ένσταση ακόμη! Εγνωρίζαμε ότι εδανειζόμεθα βεβαίως, αλλά έτσι, μια χαρούμενη ειδησούλα! Εικόνα όμως συνολική, μια πραγματική διάγνωση της καταστάσεως, δεν μας προσέφεραν ποτέ! Αντιθέτως, μας εξαπατούσαν! Μόνον ειδικοί μπορούσαν να γνωρίζουν, να έχουν προσβαση σε στοιχεία, να έχουν ικανότητα κατανόησης και ανάλυσης. Δούλευαν όμως για το σύστημα και αυτοί, τι περιμέναμε …! Αλλα και αν κάποιος σοβαρός και υπεύθυνος εμφανίστηκε, ποιός να τον ακούσει; Με τους τόνους λάσπης που θα έφαγε, χαλώντας την εικόνα της “ισχυρής” Ελλάδας;

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 23 February 2012 at 08:21

Νομίζω ὅτι εἶναι ἀπαραίτητο, γιὰ νὰ ὑπερασπίσει κανεὶς τὰ δικά του συμφέροντα, νὰ κατανοήσει εἰς βάθος τὰ συμφέροντα τοῦ ἀντιπάλου. Ἐμεῖς ἐδῶ, ὡς ἀτζαμῆδες, φωνάζουμε (κυρίως ἐναντίον ἀλλήλων) ἀντὶ νὰ προσπαθοῦμε νὰ καταλάβουμε. Ἀναπόδραστο ἀποτέλεσμα εἶναι νὰ βλάπτουμε τὸν ἑαυτό μας πολύ περισσότερο ἀπ’ ὅτι θὰ μᾶς ἔβλαπταν τὰ ἁμαρτήματά μας οὐσίας.
Ὑποστηρίζω ὅτι ἡ θέση μας, ἀντικειμενικῶς, στὴν Εὐρώπη καὶ στὸν κόσμο, μπορεῖ νὰ εἶναι πολύ καλύτερη. Δὲν ὐπάρχει, ὅμως, περίπτωση νὰ τὴν λάβουμε μὲ συνέχιση τῆς μέχρι σήμερα τακτικῆς τῶν μεγάλων φωνῶν καὶ καταρῶν, τῶν ἐξαγοραζομένων διὰ δανεικῶν. Ὅταν, μὲ μεγάλο κόστος καὶ ταπείνωση λόγῳ της μωρίας μας, συμφωνήσουμε ἐμπράκτως σ’αὐτό, μποροῦμε νὰ σκεφθοῦμε πῶς θὰ ἀξιοποιήσουμε τὶς πραγματικές μας δυνάμεις ὡς προσώπων, ὡς ἔθνους καὶ ὡς κράτους. Μέχρι τότε, ἐγὼ τοὐλάχιστον θὰ ἀγωνίζομαι ὅσο μπορῶ γιὰ νὰ περιορίσω τὴν τόσο διαδεδομένη μωρία. Θὰ συμφωνήσετε, πιστεύω, ὅτι τὸ ἔργο αὐτὸ ἔχει ἀκόμη πολύ μακρὺ δρόμο μπροστά του. Ὅσο πιὸ γρήγορα συνέλθουμε, τόσο τὸ καλύτερο.
Ἡ ρητορικὴ ἀποκήρυξις τῶν ἁμαρτημάτων μας, κύριε Κατσαρέ-Λιώση, παρ’ ὅτι ἀναγκαία, δὲν ἐπαρκεῖ. Χρειάζεται ἔμπρακτος μετάνοια, ἀποτέλεσμα τῆς ὁποίας εἶναι καὶ ἡ ἀπόλυσις τῶν μικροτυράννων. Δὲν εἶναι θέμα ἐκδικήσεως.
Μεταξὺ τῶν γοερῶν κραυγῶν του, ἕνας σχολιαστὴς τονίζει μὲ ὐπερηφάνεια τὸ δημοκρατικὸ δικαίωμα στὴν ἀνομία. Ὁποία παχεῖα ἄγνοια ! Ἡ τήρησις τῶν νόμων ἀπὸ τοὺς πολλοὺς καὶ ἀδυνάτους εἶναι πρὸς τὸ συμφέρον τους, ἀκόμα καὶ ὅταν οἱ ὀλίγοι ἰσχυροὶ τοὺς καταπατοῦν. Ἀπόδειξις τὰ τρέχοντα χάλια μας, σὲ σύγκριση μὲ τὶς χῶρες ὅπου οἱ κουτόφραγκοι ἀνέχονται νὰ τοὺς ἐκμεταλλεύονται οἱ δικοί τους ὀλιγάρχες.
Τέλος, ἡ τακτικὴ τῶν Γερμανῶν νὰ περιορίσουν τὶς ἀποδοχές τους σὲ περίοδο ἀνθούσης οἰκονομίας δὲν ἔγινε, ὅπως ὑποπτεύεται ὁ κάθε πονηρόπουλος Ἑλληνάρας, γιὰ νὰ πλουτίσουν κι ἄλλο οἱ πλούσιοι. Κι αὐτοὶ λιγώτερα πῆραν. Ἐκεῖνο ποὺ φρόντισαν οἱ Γερμανοὶ ἦταν τὸ κράτος τους. Οἱ αὐξημένοι φόροι ἦταν ποὺ μείωσαν τὸ διαθέσιμο εἰσόδημά τους. Μάλιστα, ἡ αὔξησις τῶν ἀποθεματικῶν τοῦ κράτους σὲ περίοδο οἰκονομικῆς ἀνθήσεως εἶναι μία ἀπὸ τὶς σπανιώτατες περιπτώσεις στὴν ὁποία ὅλοι οἱ οἰκονομολόγοι, ἀπὸ τοὺς μαρξιστὲς μέχρι τοὺς ἀναρχο-καπιταλιστές, συμφωνοῦν. Μόνο ἐμεῖς, ἐν τῇ ἀμαθείᾳ μας, τοὺς θεωροῦμε ἁπλῶς φιλαργύρους.

Reply
Stathis Katsaros-Liosis 23 February 2012 at 15:33

Κε. Χονδρογιάννη, διά την οικονομίαν της συζητήσεως, θα συνεφώνουν μεθ΄ υμών εάν επρόκειτο περί ολίγων κιλών ανά παραγωγόν, αλλά ατυχώς οι σχετικές στατιστικές κατέδειξαν ότι εάν υπήρχε ο δηλωθείς αριθμός ελαιοδένδρων δεν θα έφθανε η έκτασις της Ελλάδος. Ειρήσθω εν παρόδω, δεν είμαι εις θέσιν να γνωρίζω κατά πόσον το αυτό φαινόμενον παρετηρήθη και αλλαχού εις την Ευρώπην. Τα προσπορισθέντα εκ της απάτης χρήματα κατηυθήνθησαν, ως ορθώς λέγετε, εις την κατανάλωσιν, και δη εις την πολυτελή κατανάλωσιν, ήτοι εισαγωμένων προϊόντων διευρύνοντας το τραγικόν επἰπεδον των εξωτερικών τρεχουσών συναλλαγών. Το κυρίως όμως πρόβλημα, κατ΄εμέ, δεν έγκειται εκεί. Εις την τρίτην και τετάρτην παράγραφον της αναρτήσεώς σας περιγράφετε ουσιαστικώς την anomie, του Durkheim μίαν κατάστασιν καταλυτικήν των κοινωνιών. Ως συνάγεται εκ των παραγράφων αυτών υποστηρίζετε την “δημοκρατικήν” κατανομήν της παρανομίας εις το μέτρον ό εις έκαστος δύναται, πράγμα το οποίον μας έχει στοχοποιήσει εις την Δύσιν. Ήτοι ο γερμανός ιατρός εχθρεύεται τον έλληνα ομόλογόν του διότι ο τελευταίος λαμβάνει “φακελλάκι” ενώ ο ίδιος όχι, καθ΄όν χρόνον εις αμφότερα τα κράτη αι φαρμακοβιομηχανίαι, εν γνώσει και επινεύσει όλων, εκμεταλλεύονται τούς εκατέρωθεν πληθυσμούς. Επιτρέψατέ μου να εκφράσω αμφιβολίας επί της εγκυρότητος της συλλογιστικής αυτής. Με την πλήρη αδιαφορίαν διά την εφαρμογήν των νόμων η κοινωνία εθίζεται εις την παρανομίαν διά να καταλήξωμεν εις την αξιοδάκρυτον σημερινήν κατάστασιν όπου η διαπλοκή, η διαφθορά, η κλοπή, και πλείσται όσαι άλλαι “αρεταί”, συνοδευόμεναι από το λαϊκόν πλέον αίτημα της ατιμωρησίας (λόγω “δημοκρατικότητος”), να μην είναι καταδικαστέαι αλλά να θεωρούνται “μαγκιά”, άξιαι κοινωνικής αναγνωρίσεως. Εις περίπτωσιν καθ΄ήν διερωτάσθε διατί ο ελληνικός λαός ψηφίζει καθ΄ὀν τρόπον ψηφίζει, έχετε ευχερή απάντησιν. Η προσωπική μου θέσις είναι ότι εντέλλεται τσάκισμα διά ροπάλου ΟΛΩΝ των παρανομούντων από την γριά εις την βουνοκορφήν, περνώντας από τα Ζωνιανά και καταλήγοντας εις τον πρόεδρον της δημοκρατίας. Μέχρις ότου αυτό καταστή παλλαϊκόν αίτημα με ενεργόν συμμετοχήν του πληθυσμού, ήτοι κατάδωσιν των παρανομούντων (κομμένη η πατέντα “ρουφιάνοι”) ουδείς ανάπηρος και μητέρα μετά βρέφους θα δύναται να κυκλοφορήση καθότι αι διαβάσεις είναι κατειλημμέναι από τις Cayenne του (αφορολόγητου) θρασιμιού του ελαιολάδου και θα ψηφίζωμεν τον απόγονον του πρωθυπουργού του οποίου ο φίλος, κος Λούβαρης, πάσχων εκ σκληρήνσεως κατά πλάκας από του 1989, ετέλεσε μετ’ απιστεύτου πολυτελείας τους γάμους του κανακάρη του εις Μπαχάμας προ τριετίας και υπουργούς της προπαρελθούσης κυβερνήσεως (μετρών εκ Παπαδήμου), οίτινες υπερηφάνως κέκτηνται δυορόφου μαιζονέτας εις Κολωνάκι της οποίας η αντικειμενική αξία υπερβαίνει το σύνολον των αποδοχών της υπουργείας των. Και φυσικώς δεν δύναμαι να ζητήσω τα ρέστα διότι κ__γρια “έχει άκρες”! Και γιά να μην ξεχνιόμαστε, Κε Γεωργάνα, αυτό το φέσι ΔΕΝ θα το πληρώσω, έστω και εάν χρειασθή να το διεκδικήσω διά των όπλων, α! και προς αποφυγήν εξυπνακισμών δικό μου είναι το όπλον, δεν το χρωστάω, αυτό και τα πυρομαχικά του.
Κε Γεωργάνα, λυπούμαι αλλά οι αριθμοί σας διαψεύδουν. Το εξωτερικόν χρέος της Γερμανίας την 30ην Ιουνίου του 2010 ανήρχετο εις 4.713 τρισεκατομμύρια δολλάρια και την αντίστοιχον ημερομηνίαν του 2011 εις 5.624 (πηγή: http://www.indexmundi.com/germany/debt_external.html) συνεπώς το έλλειμα ηυξήθη κατά ένα τρισ.! παρά την μη αύξησιν των μισθών εν μέσω οικονομικής ανθήσεως. Τα αυτεξήγητα δεν χρήζουν σχολιασμού.

Reply
Ι. Χονδρογιάννης 23 February 2012 at 21:15

Κ. Κατσαρέ,
καταρχήν να σας συγχαρώ για τις εύστοχες επισημάνσεις του σχολίου σας, όπως και για την γλαφυρότητα των κειμένων σας, όπου η καθαρεύουσα προσδίδει μάλλον σφρίγος και νεανικότητα, παρά το συνήθως αντίστροφον! Συνετέλεσε ούτω πως ο Ροϊδης; Ή έχετε εκ φύσεως το ίδιο χάρισμα;
Κ. Κατσαρέ, είναι εύκολο με τα γραφόμενα σε ένα σύντομο κατά το δυνατόν σχόλιο, να υπάρξουν παρερμηνείες ή παρεξηγήσεις. Αφού νομίζω επαρκώς διευκρινίσαμε ότι η κλοπή δια των “πανωγραψιμάτων” των επιδοτήσεων, τουλάχιστον δεν βάρυνε το δημόσιο χρέος της Ελλάδος, μάλλον και το ενάντιον, ξεκαθαρίζω ότι δεν υπερασπίζομαι το δικαίωμα των Ελλήνων στην “δημοκρατική” ανομία.
Απλώς μία διάγνωση, μιά περιγραφή και σύγκριση καταστάσεων εδώ και αλλαχού επεχείρησα, χωρίς φόβον και πάθος. Όχι για να δικαιολογήσω τα γενόμενα στην πατρίδα μας αλλά για να αναδείξω παρόμοιες και κατά πολύ χειρότερες συμπεριφορές σε χώρες που θέλουν να το παίζουν πρότυπο, για να τονίσω την απύθμενη υποκρίσία όσων μας κουνούν το δάχτυλο …!

Τώρα, επειδή ζώ σε ελαιοκομική περιοχή, είμαι και από χωριό, έχω και λίγες ελιές δικές μου …
Η συζήτηση ξεφεύγει, αλλά θα ήθελα εν συντομία να θίξω το καθεστώς των επιδοτήσεων γιατί και επ’αυτού υπάρχει πολλή παραπληροφόρηση!
Θα πω κατ’αρχήν επιγραμματικά ότι:
Το καθεστώς των επιδοτήσεων κατέστρεψε την αγροτική μας παραγωγή και αυτό την μετέβαλε από εξαγωγική σε εισαγωγική!
Αυτό να το δεχθείτε όπως το λέω και να το υιοθετήσετε άπαντες ως θέση! Είναι μακρά η εξήγηση για να γίνει εδώ!
Αντίληψη 1η: Ότι οι επιδοτήσεις αποτελούν bonus στήν τιμή! Ουδέν ψευδέστερον! Η τιμή πωλήσεως διαμορφώνεται περίπου στο κόστος παραγωγής, συχνά δεν το καλύπτει, και η επιδότηση αντιπροσωπεύει το κέρδος, στην πραγματικότητα ελεημοσύνη που αποδίδεται ένα χρόνο μετά και εάν και εφ’ όσον … διάφορα γραφειοκρατικά!
Ποιά εκμετάλλευση, οποιουδήποτε είδους, μπορεί να κρατηθεί με τέτοιο οικονομικό καθεστώς; Σεις αν είχατε ταβέρνα, καφενείο, θα μπορούσατε να την λειτουργείτε επί ένα χρόνο στο κόστος για να πάρετε σε ένα χρόνο επιδότηση 1-2-3 ευρώ το κεφάλι; Πόσα κεφάλια θα δηλώνατε, αν σας έπαιρνε, για να “βγείτε”;
Ποιός νέος να ακολουθήσει το αγροτικό επάγγελμα; Μόνο από απελπισία αν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς!
Αντίληψη 2η: Οι επιδοτήσεις στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό και αναδιάρθρωση των καλλιεργειών. Πως, πότε, πού; Ποιός συμβουλεύει τον εκσυγχρονισμό, ποιος συντονίζει την αναδιάρθρωση και με τι λεφτά και για ποιό όφελος!
Για ποιό “εκσυγχρονισμό” μιλάμε των εκμεταλλεύσεων δια μέσου των επιδοτήσεων; Άλλη μπαρούφα και αυτή!
Εδώ έχουν εγκαταλειφθεί και φυσικά αναδασωθεί εκατομμύρια ελαιόδενδρα, κατι συνταξιούχοι επί το πλείστον συντηρούν ακόμα τα υπόλοιπα, και μεις παραξενευόμαστε πως οι όποιες επιδοτήσεις γίνονται μόνον κατανάλωση! Ε, τι άλλο, να πεθάνουν και της πείνας;

Δεν ξέρω τι γίνεται στην Θεσσαλία και τι παιχνίδια έχουν παιχθεί, ιδιαίτερα στην Λάρισσα που έχει γεμίσει Cayenne, εκεί μιλάμε για μεγάλες εκτάσεις και καλλιέργειες που εμείς δεν έχουμε, εκεί άλλωστε και παλιά το χρήμα έρρεε άφθονο. Σε καμμία ελαιοπαραγωγική περιοχή όμως δεν νομίζω να υπάρχει ανάλογη ευημερία και το λάδι είναι βασικό μας εξαγωγικό προϊόν. Σε εμάς μια μόνο Cayenne κυκλοφορούσε μέχρι πρόσφατα, συνελήφθη ο κάτοχος (μή αγρότης) για εμπόριο ναρκωτικών. Και οι περισσότεροι αγρότες με κάτι Ντατσούνια εικοσαετίας κάνουν την δουλειά τους!

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 24 February 2012 at 05:22

Λάθος μέγεθος βρήκατε ἀγαπητὲ κύριε Κατσαρὲ-Λιώση.
Αυτὸ ποὺ βρήκατε περιλαμβάνει ἀκόμη καὶ τὶς καταθέσεις ξένων στὴν Γερμανία, οἱ ὁποῖες ἔχουν αὐξηθεῖ, ἀποσυρόμενες ἀντιστοίχως ἀπὸ χῶρες ὅπως ἡ Ἑλλάς :

External debt: $5.624 trillion (30 June 2011)
$4.713 trillion (30 June 2010)

Definition: This entry gives the total public and private debt owed to nonresidents repayable in foreign currency, goods, or services. These figures are calculated on an exchange rate basis, i.e., not in purchasing power parity (PPP) terms.

Στὴν ἰδία πηγή, ὑπάρχει καὶ τὸ δημόσιο χρέος γιὰ τὴν Γερμανία, ὅπου προκύπτει σαφῶς ἡ μείωσή του μέχρι καὶ τὸ 2007. Ἀπὸ τὸ 2008, λόγῳ κρίσεως, ὁ δανεισμὸς τῆς Γερμανίας αὐξάνεται, πρῶτα γιὰ νὰ καλύψει τὶς ζημίες τῶν καταθετῶν στὶς τράπεζές της άπὸ τοποθετήσεις τους σὲ τοξικὰ χρηματοπιστωτικὰ προϊόντα στὶς ΗΠΑ καί, δεύτερον, γιὰ τὴν χρηματοδότηση τῆς ὑπερηφάνου καὶ ἀδουλώτου ἀφεντιᾶς μας καὶ ἄλλων ὁμοίως μνημονευόντων γενναιοδώρως μὲ ξένα κόλλυβα.

Γιὰ τὴν μηδενικὴ ἀνοχὴ στὴν παρανομία καὶ γιὰ τὴν ἀνάγκη καταδόσεως ὅλων τῶν παρανομούντων, συμπεριλαμβανομένων τῶν «ἀμελούντων» ὀργάνων τοῦ κράτους, μὲ βρίσκετε σύμφωνο καὶ μαζί μου τὸ τεράστιο ποσοστὸ 0,1% τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν. Φυσικά, μέ τέτοια λαϊκὴ στήριξη, εἶναι ἀφελές νὰ ἐλπίζει κανεὶς σὲ προσφυγὴ στὰ ὅπλα. Ἐδῶ δυσχεραινόμεθα στὴν προσφυγὴ στὸ πολυτονικό ….

Reply
Eλοτανος 24 February 2012 at 09:59

Σωστη η παρατηρηση περι δημοσιου χρεους. Παρ’ολα αυτα βλεπουμε οτι ουτε η Γερμανια παρεμεινε εντος οριων συνθηκης Maastricht, δηλαδη ελλειμα ως 3% και χρεος ως 60% του ΑΕΠ, ακομη και πριν απο την κριση. Αυτο ειναι σημαντικο διοτι η Γερμανια ως βιομηχανικη χωρα με τεραστιες εξαγωγες επωφεληθηκε σημαντικα απο το Ευρω, που ειναι αδυναμο νομισμα λογω των κρατων της περιφερειας.

Οσον αφορα την Ελλαδα, ας ελπισουμε οτι αυτη η καθαρτικη κριση θα βοηθησει στην απαραιτητη αλλαγη νοοτροπιας, στην θεμελιωση στοχων που ειναι αναλογοι με την πατροπαραδοτη μας πιστη και δεν αλλοιωνεται απο τα καθαρα υλιστικα δυτικα προτυπα. Ας επιδιωξουμε περισσοτερο ασκητικη και παραγωγικη ζωη εντος η εκτος του Ευρω.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 27 February 2012 at 19:18

Πολύ σωστὴ ἡ παρατήρηση γιὰ τὴν Γερμανία. Ἐξηγεῖ γιατὶ διστάζει τόσο νὰ στηρίξει ἐμᾶς. Γνωρίζει πολύ καλὰ ὅτι οὔτε κι αὐτὴ εἶναι στὸ ἀπυρόβλητο σὲ περίπτωση γενικευμένης κρίσεως.

Reply
Eλοτανος 27 February 2012 at 21:27

Η στηρηξη της Ελλαδος απο την Ευρωπη (βασικα Γερμανια/Γαλλια) ειναι μεσον και οχι σκοπος. Βραχυπροθεσμα για να μην βουλιαξει το ευρωπαικο τραπεζικο συστημα και να ανακεφαλαιοποιηθει με καινουργιοτυπωμενο χρημα. Μακροπροθεσμα, θα το αντιληφθουμε εν καιρω και ελπιζω να διαπραγματευθουμε σωστα τους ορους με τους οποιους μας δανειζουν.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 28 February 2012 at 04:43

Πράγματι, αὐτὸς εἶναι ὁ βραχυπρόθεσμος ἐνδιάμεσος στόχος. Ἀπώτερος, φυσικά, εἶναι νὰ μὴν ξαναγίνει κάτι τέτοιο, ἐξ οὗ καὶ οἱ περιοριστικοὶ ὅροι τοῦ μνημονίου. Ὡς πρὸς τὴν διαπραγματευτική μας θέση, ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμή, οἱ καθαρῶς οἰκονομικοὶ ἀναλυτὲς προέκριναν τὴν ἑνίσχυση τῶν τραπεζῶν καὶ τὴν ἐγκατάλειψη τῶν κακοπληρωτῶν ὀφειλετῶν στὴν τύχη τους. Αὐτὸ ἔγινε στὶς ΗΠΑ καὶ εἶχε σημαντικὸ πολιτικὸ κόστος γιὰ τὸν Πρόεδρο Ὀμπάμα καὶ τὸ κόμμα του. Βεβαίως, ἡ σχετικῶς (συγκριτικῶς μὲ τὴν Εὐρώπη, διότι σὲ ἀπολύτους ὅρους ἦταν πολύ ἀργή) ταχεῖα ἀνάκαμψις τοῦ ἐπέτρεψε νὰ βγάλει τὰ σπασμένα. Συνεπῶς, τὸ πολιτικὸ χαρτὶ της Εὐρωπαϊκῆς ἀλληλεγγύης τὸ παίξαμε καὶ ἐπιτύχαμε κι ἐμεῖς τὸν ἐνδιάμεσο στόχο μας. Ἐναπομένει ὁ ἀπώτερος, νὰ μὴν ξαναχρεωθοῦμε.

Reply
Eλοτανος 28 February 2012 at 11:40

Περιεργη αναλυση. Ποιος θα ενισχυσει τις τραπεζες η μη ο υπερ χρεωμενος φορολογουμενος; Δεν ειναι γεγονος οτι σε καμμια καπιταλιστικη χωρα δεν αφησαν την ελευθερη αγορα να εκκαθαρισει, αλλα επενεβησαν οι κυβερνησεις και οι κεντρικες τραπεζες τυπωσαν χρημα; δηλαδη αντιμετωπησαν το προβλημα υπερ συσσωρευμενου χρεους με παραπανω χρεος; ισως πρεπει να παρουμε σοβαρα την ομοιοπαθητικη.

Στην Ευρωπη υπαρχει ενα φασμα προβληματων. Στην Ιρλανδια οι τραπεζες βουλιαξαν το κρατος. Στην Ελλαδα το αντιθετο. Ενδιαφερουσα περιπτωση η Ισλανδια που παρ’ολο που διαλυθηκε το 2008, ειχε 3% αναπτυξη το 2011 και εχει ηδη ξεκινησει την ανοδο, χαρη στο δικο της νομισμα και τα μετρα που ελαβε και το χρεος της τωρα αξιολογειται ΒΒΒ απο την Fitch.

Αναφερομενοι στην Αμερικη, την χωρα με πλεονασμα δημοκρατιας και εξαγωγης αυτης σε ελλειματικες χωρες ειτε την θελουν ειτε οχι, ας ερωτηθει ο καημενος ψηφοφορος της αν ψηφησε σπαταλη $10,000 κατα κεφαλη για δημοκρατια στο Ιρακ, η αν ψηφησε εξοδα 1.6 δολλαρια για καθε ενα δολλαριο φορο-εσοδων. Ισως και αυτοι οι ωηφοφοροι ονειρευονται απωτερο στοχους να μην ξαναχρεωθουνε. Αλλα η πραγματικοτητα ειναι οτι η ολη οικονομικη ευμαρεια των τελευταιων 30 ετων ειναι ψευδαισθηση που στηριζεται στο χρεος.

Τελος παντων και για να μην ξεφυγουμε κι’αλλο απο το θεμα, ας συμφωνησουμε οτι οι Ελληνες πρεπει να αλλαξουν νοοτροπια, να εκτιμησουν την αξια της αλληλουποστηριξης, να εργασθουν σκληρα και αποτελεσματικα διοτι μυαλο υπαρχει και να μην ξεχασουν τα λογια του Κυριου οτι “χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν”.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 28 February 2012 at 12:19

Ἀσφαλῶς καὶ δὲν ἄφησαν τὴν ἀγορὰ νὰ ἐκκαθαρίσει τὴν ὅλη κατάσταση, ἀλλὰ τὴν ἄφησαν καὶ τὴν παρα-ἄφησαν στὶς ΗΠΑ νὰ ἐκκαθαρίσει τοὺς ὑπερχεωμένους μὲ στεγαστικὰ δάνεια ἐμπορικῶν χώρων καὶ κατοικίας. Ἔχει, ὅπως εἶχε δηλώσει ὁ Ἀνδρέας Συγγρὸς στὴν Χαρίλαο Τρικούπη, καὶ ἡ χρεωκοπία τὴν τέχνη της. Ἡ ὁποία περιλαμβάνει καὶ τὴν ἐκτύπωση νέου χρήματος σὲ λογικὴ ἀναλογία πρὸς τὸ ἤδη κυκλοφοροῦν.
Καὶ ἡ Ἰσλανδία εἶχε ὑγιὲς κράτος ποὺ τὸ βούλιαξαν οἱ τράπεζες. Αὐτὸ ἐξηγεῖ γιατί καὶ αὐτὴ καὶ ἡ, δεκαπλασία σὲ μέγεθος οἰκονομίας, Ἰρλανδία συνέρχονται κάπως.
Δὲν εἶναι ἀλήθεια ὅτι ἡ εὐμάρεια τῶν τελευταίων τριάντα ἐτῶν εἶναι ψευδαίσθηση ποὺ στηρίζεται στὸ χρέος. Ἀντιθέτως, οἱ χῶρες ποὺ ἀποκήρυξαν ἀπὸ βάθους καρδιᾶς τὴν σύναψη χρεῶν ἔχουν ἐπιτύχει τὴν μεγαλύτερη πραγματικὴ, ὀφθαλμοφανῆ καὶ χειροπιαστὴ οἰκονομικὴ πρόοδο. Ἀπὸ χῶρες-ζητιάνοι ἔγιναν χῶρες-δανειστές.
Ἄλλο ὂτι, πράγματι, τὸ κυρίως ζητούμενο γιὰ τὰ πρόσωπα καὶ τὶς κοινωνίες προσώπων δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι ἡ οἰκονομικὴ πρόοδος. Καλόδεχτη, ἀλλὰ προέχει ἡ εἰρήνη τῆς ψυχῆς, χωρὶς τὴν ὁποία ἡ οἰκονομικὴ πρόοδος εἶναι βάρος καὶ ὄχι ὄφελος.

Reply
Γ. Πολίτης 11 March 2012 at 22:31

Είμαι νέος στις συζητήσεις αυτές του ΑΝΤΙΒΑΡΟΥ, στις οποίες εξ άλλου θα μπορούσα να πω ότι ήρθα κατά τύχην, από άλλη διεύθυνση, στην οποία μνημονεύονταν το παρόν άρθρο. Σαν νέος λοιπόν, δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για πολλούς από τους αρθρογράφους και συζητητές, ούτε την πείρα των χειρισμών έχω ακόμη. Παρ’ όλα αυτά, η συζήτηση που ακολούθησε αυτό το άρθρο με προσέλκυσε ιδιαίτερα από το ύφος, και τη σοβαρότητα των συμμετεχόντων.

Ετσι, έστω και καθυστερημένα – επισκέφθηκα αυτή τη σελίδα μόλις χθες – αποφάσισα να καταθέσω και εγώ την ταπεινή γνώμη μου, ιδιαίτερα για το σημείωμα του κου Γ. Γεωργάνα, που δημοσιεύτηκε την 24/02/2012 – 07:22 και έχει τίτλο «Λάθος μέγεθος βρήκατε αγαπητέ κύριε Κατσαρέ – Λιώση» . Συμβαίνει πράγματι να μπω στην παρούσα σελίδα ψάχνοντας πληροφορίες για τα χρέη της πατρίδας μας σε σύγκριση με εκείνα άλλων χωρών, προκειμένου να ετοιμάσω ένα σχόλιο σε άλλον διαδικτυακό τόπο. Καίτοι αναγνωρίζω ότι ίσως υπάρχει μικρή πιθανότητα να επανέλθει κάποιος από τους τότε συζητητές εδώ, λόγω του παρελθόντος χρόνου.

Διάβασα βέβαια το αρχικό άρθρο και τη συζήτηση που ακολούθησε, ας μου επιτραπεί όμως να επικεντρωθώ στο παραπάνω σχόλιο του κ. Γεωργάνα λόγω της σχέσης του με τη δική μου έρευνα. Χωρίς βέβαια, να υποτιμώ και τα υπόλοιπα σημειώματά του στη συγκεκριμένη συζήτηση. Γράφει λοιπόν ο κος Γεωργάνας απευθυνόμενος στον κο Κατσαρό, σχετικά με τα στοιχεία που ο τελευταίος δίνει λίγο παραπάνω, για την εξέλιξη του γερμανικού εξωτερικού χρέους :

Λάθος μέγεθος βρήκατε ἀγαπητὲ κύριε Κατσαρὲ-Λιώση.
Αυτὸ ποὺ βρήκατε περιλαμβάνει ἀκόμη καὶ τὶς καταθέσεις ξένων στὴν Γερμανία, οἱ ὁποῖες ἔχουν αὐξηθεῖ, ἀποσυρόμενες ἀντιστοίχως ἀπὸ χῶρες ὅπως ἡ Ἑλλάς

Θα ήθελα να παρατηρήσω εν προκειμένω : α) ότι ο κος Γεωργάνας δεν παραθέτει στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ούτε ότι υπάρχει πράγματι αύξηση των ξένων καταθέσεων στη Γερμανία, ούτε ότι αυτές έχουν «αποσυρθεί από χώρες όπως η Ελλάς». Δεδομένου ότι τέτοια στοιχεία δεν υπάρχουν ούτε στις πηγές στις οποίες αναφέρεται, πρέπει να συνάγουμε ότι πρόκειται για υποκειμενική άποψη. β) αν, παρά ταύτα, αυτό αληθεύει, συνάγεται ότι αν αυτές είναι ασήμαντες, ασήμαντη είναι και η επίπτωσή στους στο γερμανικό εξωτερικό χρέος άρα η επιχειρούμενη στροφή της προσοχής προς αυτές, δεν αξίζει τον κόπο, αν όμως είναι σημαντικές, τότε, συντελώντας σε ουσιώδη αύξηση του γερμανικού ΑΕΠ, μειώνουν το επ’ αυτού υπολογιζόμενο ποσοστό του δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο, έτσι, παρουσιάζεται πλασματικά χαμηλότερο και, τότε, η προσοχή προς αυτές οφείλει να είναι σημαντική. Εξ άλλου και οι ΗΠΑ με το τεράστιο δημόσιο χρέος, χρησιμοποιούν με ανάλογο τρόπο και επωφελώς για την οικονομία τους τα «πετροδολάρια» που, ως γνωστόν, κατατίθενται υποχρεωτικά σε αμερικανικές τράπεζες. Ροή, που εξασφαλίζεται δια της αμερικανικής στρατιωτικής ισχύος.

Γράφει επίσης ο κος Γεωργάνας :

Ἀπὸ τὸ 2008, λόγῳ κρίσεως, ὁ δανεισμὸς τῆς Γερμανίας αὐξάνεται, πρῶτα γιὰ νὰ καλύψει τὶς ζημίες τῶν καταθετῶν στὶς τράπεζές της άπὸ τοποθετήσεις τους σὲ τοξικὰ χρηματοπιστωτικὰ προϊόντα στὶς ΗΠΑ καί, δεύτερον, γιὰ τὴν χρηματοδότηση τῆς ὑπερηφάνου καὶ ἀδουλώτου ἀφεντιᾶς μας καὶ ἄλλων ὁμοίως μνημονευόντων γενναιοδώρως μὲ ξένα κόλλυβα

Επ’ αυτών, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής : α) ότι παραμένει άγνωστο, από πού προκύπτουν αυτά β) ότι οι Γερμανοί καταθέτες – όπως όλοι οι καταθέτες – δεν επενδύουν τις καταθέσεις τους : εκείνοι που επενδύουν τη μεγάλη μάζα των καταθέσεων των πελατών τους, είναι οι τραπεζίτες και είναι εκείνοι και όχι οι καταθέτες τους που αγοράζουν, με χρήματα των καταθετών τους, τα συγκεκριμένα τοξικά προϊόντα των αμερικανικών τραπεζών, που τους τα πούλησαν με αντίκρυσμα τις τοξικές επενδύσεις των τελευταίων σε υποθήκες ακινήτων για να απαλλαγούν εκείνοι. Αν τα γραφόμενα του κου Γεωργάνα λοιπόν αληθεύουν, συνάγεται ότι το γερμανικό Δημόσιο στήριξε τις τράπεζες με χρήματα των Γερμανών φορολογουμένων / καταθετών, για να μην καταρρεύσουν, πράγμα που αρνήθηκε να κάμει ο Ισλανδός Πρόεδρος, πριν ρωτήσει τον ισλανδικό λαό. Δυστυχώς, αυτά δεν συνηθίζονται στην ευτυχή χώρα μας. Με άλλα λόγια, το γερμανικό Κράτος κρατικοποίησε, έστω και μερικώς, τις γερμανικές Τράπεζες, πράγμα που απαγορεύεται αυστηρά από την Παγκόσμια Οργάνωση Εμπορίου (WTO) σαν αντίθετο προς τις αρχές της παγκοσμιοποιημένης φιλελεύθερης οικονομίας. Η παρουσίαση λοιπόν των πραγμάτων από τον κο Γεωργάνα, δεν φαίνεται απαλλαγμένη από διπλωματική σκοπιμότητα. γ) όσον αφορά τη χρηματοδότηση της «αδούλωτης αφεντιάς μας» δεν νομίζω ότι ο κος Γεωργάνας έχει δίκαιο, όταν συμπεριλαμβάνει τις πιστώσεις / απαιτήσεις ενός δανειστού, στο … χρέος του. Εξ άλλου ο κος Γεωργάνας γνωρίζει ασφαλώς, ότι τα κράτη των εταίρων μας δεν συμμετείχαν στο «κούρεμα» του χρέους μας, ακριβώς για να διατηρήσουν την πίεση των απαιτήσεών τους. Που άρχισαν ήδη να υλοποιούνται με διάφορους «διπλωματικούς» τρόπους, όπως για παράδειγμα η παραγωγή ηλ ενέργειας (που δεν έχει ανάγκη εργαζομένων και δη εντοπίων) προς …. εξαγωγήν

Τέλος, ο κος Γεωργάνας, γράφει :

Γιὰ τὴν μηδενικὴ ἀνοχὴ στὴν παρανομία καὶ γιὰ τὴν ἀνάγκη καταδόσεως ὅλων τῶν παρανομούντων, συμπεριλαμβανομένων τῶν «ἀμελούντων» ὀργάνων τοῦ κράτους, μὲ βρίσκετε σύμφωνο καὶ μαζί μου τὸ τεράστιο ποσοστὸ 0,1% τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν. Φυσικά, μέ τέτοια λαϊκὴ στήριξη, εἶναι ἀφελές νὰ ἐλπίζει κανεὶς σὲ προσφυγὴ στὰ ὅπλα. Ἐδῶ δυσχεραινόμεθα στὴν προσφυγὴ στὸ πολυτονικό ….

για τα οποία, θα είχα να παρατηρήσω τα εξής :

Οι Ελληνες πολίτες – όπως οι πολίτες της κάθε χώρας – είναι αναγκασμένοι να διάγουν σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και θεσμούς της χώρας τους για να ζήσουν και να προοδεύσουν. Σε αντίθετη περίπτωση, η περιθωριοποιήσή τους είναι βεβαία. Αν. Λοιπόν, ο κος Γεωργάνας βρίσκει ότι το 99,9 % των Ελλήνων πολιτών είναι ανάξιοι τιμιότητος, την αιτία θα πρέπει να την αναζτήσει αλλού. Είναι εξ άλλου πασίγνωστο, ότι οι διαβιούντες σε άλλα κράτη Ελληνες προοδεύουν, διότι προσαρμόζονται αναγκαστικά στους εκεί ισχύοντες νόμους και θεσμούς. Και ότι όσοι ξενιτεύονται από την ευτυχή χώρα μας, γι αυτό ακριβώς το κάνουν. Το ψάρι, κε Γεωργάνα, βρωμάει απ’ το κεφάλι …

Τέλος, σε ότι με αφορά, ένα μόνο με ευχαριστεί : ότι η τεράστια πλειοψηφία των πολιτών όπως ομολογείτε, δεν επιθυμεί την επάνοδο σ’ εκείνες τις «ένδοξες» εποχές της ντροπής, όταν σειρά καλαμαράδων έφρασε τα πεζοδρόμια της οδού Σολωμού, για να τους συντάξει την «αίτησιν» δια της οποίας «ευπειθέστατοι» ητούντο, από τους εντός ευρισκομένους «πολυτονικούς» δημοσίους δικτατορίσκους, την … έκδοση του διαβατηρίου τους !

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 12 March 2012 at 10:53

Ἀγαπητὲ κύριε Πολίτη,
Πρῶτα ἀπ’ ὅλα σᾶς εὐχαριστῶ γιὰ τὸ σχόλιό σας.
Δύο παρατηρήσεις : Πρῶτον, στὶς δικτυακὲς συζητήσεις προσπαθοῦμε νὰ διατηρήσουμε τὰ σχόλιά μας σὲ μέγεθος ἀνάλογο τῶν ὐπολοίπων σχολίων. Ἐν ἀνάγκῃ, παραθέτουμε τὰ σαφέστερα καὶ τὰ ἰσχυρότερα ἐπιχειρήματά μας μόνον καὶ φυλᾶμε τὶς ἐπεξηγήσεις γιὰ ἀργότερα, ὅταν κάποιος τὶς ζητήσει.
Δεύτερον, δὲν ζητᾶμε νὰ παραθέσει ὁ ἄλλος τὶς πηγὲς τῶν πληροφοριῶν του χωρὶς ἐμεῖς νὰ ἔχουμε κουνήσει τὸ δακτυλάκι μας γιὰ νὰ τὶς ἐλέγξουμε καὶ νὰ παραθέσουμε τυχὸν ἀντίθετες. Ὑποτίθεται ὂτι οἱ συνομιλητὲς προσέρχονται καλοπίστως στὸν διάλογο. Ἂν ὑποψιασθῶ ὅτι κάποιος εἶναι ἀπατεῶνας, δὲν μὲ ἐνδιαφέρει καθόλου νὰ διαλεχθῶ μαζί του.
Ἐπὶ τῆς οὐσίας. μιὰ βόλτα στὸ διαδίκτυο θὰ σᾶς δείξει ὂτι τὰ χρεώγραφα μὲ ὑπολειπομένη διάρκεια δεκαετίας τοῦ Γερμανικοῦ Δημοσίου ἀποδίδουν 0,8% ἐτησίως, ἐνῶ, γιὰ νὰ δανεισθεῖ γιὰ ἰδία διάρκεια τὸ Ἑλληνικὸ Δημόσιο θὰ ἔπρεπε νὰ πληρώσει ἄνω τοῦ 30% ἐτησίως. Αὐτὸ σημαίνει ὂτι οἱ καταθέτες παγκοσμίως, διὰ τῶν ἐπιλεγομένων ὑπ’ αὐτῶν διαχειριστῶν, προσφέρουν δισεκατομμύρια πρὸς δανεισμὸ στὸ Γερμανικὸ Δημόσιο, ἐνῶ, ταυτοχρόνως, θέλουν νὰ ἀποσύρουν καὶ ὅσα δάνεια ἔχουν δώσει στὸ Ἑλληνικὸ Δημόσιο. Μακάρι αὐτὰ νὰ ἦταν μόνον ὑποκειμενικά, ὅπως γράφετε, νὰ τὰ ἔβλεπα δηλαδὴ σὲ ἐφιάλτη στὸν ὕπνο μου. Ἀτυχῶς, συμβαίνουν στὴν πραγματικότητα.
Οἱ χρηματικὲς ροὲς πρὸς τὴν Γερμανία εἶναι, λοιπόν, πραγματικὲς καὶ σημαντικές, ἀλλὰ τὸ ἐκεῖ Δημόσιο δὲν εἶναι σὰν τὸ δικὸ μας. Μεριμνᾶ, κυρίως μὲ φορολογικὰ καὶ διοικητικὰ μέτρα, νὰ ἀπορροφᾶ τὰ τεχνητῶς διογκούμενα χρηματικὰ διαθέσιμα ὥστε καὶ νὰ μὴν παραμορφώνεται ὁ παραγωγικὸς ἰστὸς τῆς χώρας οὔτε ὁ λόγος χρέους πρὸς ΑΕΠ καὶ, ἐπίσης, μεριμνᾶ ὥστε νὰ ἔχει τὸ ἴδιο τὸ Δημόσιο χρήματα ὅταν ἡ συγκυρία ἀλλάξει. Ἀπ’ αὐτὰ μᾶς δανείζει κι ἐμᾶς, χωρὶς «κούρεμα», ἀλλὰ μὲ χαριστικὸ ἐπιτόκιο ποὺ ἰσοδυναμεῖ μὲ μεγάλο κούρεμα, τώρα πού ὅλοι οἱ ἄλλοι μᾶς ζητοῦν τὰ δανεικὰ πίσω. Ἀπ’ αὐτὰ πῆρε καὶ στήριξε ὅσες τράπεζές της, κυρίως ἡμιδημόσιες ἤδη ἰδιοκτησίας τῶν κυβερνήσεων τῶν ὁμοσπονδιακῶν κρατιδίων, ἐξετέθησαν στὰ τοξικὰ χρηματοοικονομικὰ προϊόντα στὶς ΗΠΑ. Οἱ δικές μας τράπεζες δὲν ἔφταιξαν σὲ τίποτε πέραν άπὸ τὸ ὂτι δάνεισαν τὰ χρήματα τῶν καταθετῶν τους στὸ ἀφερέγγυο Ἑλληνικὸ Δημόσιο.

Reply
Eλοτανος 12 March 2012 at 12:34

“Μακαριοι οι πιστωτες διοτι αυτων εστι η βασιλεια των αγορων”.

Ας μου επιτραπει λιγο χιουμορ για να αντιπαραθεσω μια προσωπικη γνωμη στην παρατηρομενη σχετικη προκαταληψη υπερ Γερμανικης οικονομικης πολιτικης.

Οι χωρες πιστωτες, δηλαδη αυτοι που εχουν πλεονασματα (Κινα, Ιαπωνια, Γερμανια κ.α.) ας ελθουν σε συναισθηση οτι ειναι συνδεδεμενες με ομφαλιο λωρο με τους οφειλετες τους. Οι οικονομιες τους παραγουν πολυ περισσοτερο απο αυτα που καταναλωνουν και τα λομπυ των μεγαλων εταιρειων πιεζουν τις τραπεζες και κυβερνηση να δανεισουν τους εισαγωγεις των προιοντων τους. Αλλα στον δανεισμο οπως και σε ολα τα πραγματα ισχυει το “παν μετρον αριστον”. Οι δανειστες πρεπει επισης να ειναι υπευθυνοι και να μη κατεχονται απο απληστια οπως οι οφειλετες τους.

Οι Γερμανοι θελουν ολους τους Ευρωπαιους να ειναι σωστοι οπως αυτοι. Μπορουν ομως ολοι να εχουν συγχρονως πλεονασμα; Ειναι λογικο να θελουν οι Γερμανοι να συνεχισουν να παραγουν πλεονασμα; Αν ναι πρεπει οι εισαγωγεις των προιοντων τους να θελουν επισης να εχουν ελλειμα, αλλα αυτο δεν ειναι αποδεκτο σημερα. Οποτε πρεπει η Ευρωζωνη να εχει πλεονασμα με τον υπολοιπο κοσμο, πραγμα που σημαινει την υποβαθμηση του Ευρω και φαληρισμα πολλων Ευρωπαικων τραπεζων.

Συμπερασματικα νομιζω οτι οι χωρες πιστωτες πρεπει να αναγνωρισουν την δικη τους ευθυνη, οπως και των οφειλετων και να συνεργασθουν αναλογα για μακροπροθεσμη λυση.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 12 March 2012 at 17:13

Ἀκριβῶς αὐτὸ ποὺ λέτε συνέβη τώρα μὲ τὸ μνημόνιο 2 : Οἱ πιοτωτὲς ξέγραψαν 100 καὶ κάτι δισεκατομμύρια εὐρώ, κι οἱ ὀφειλέτες δεσμεύθηκαν ὅτι δὲν θὰ ἔχουν ξανὰ τέτοιο τερατώδη δανεισμό.

Reply
Eλοτανος 13 March 2012 at 09:38

Η συντομη απαντηση σας γεννα περισσοτερες ερωτησεις και δεν απαντα αυτες που τεθηκαν, ιδιαιτερα αν ειναι λογικο η Γερμανια να συνεχισει την παραγωγη πλεονασματων ( οποτε ποιοι θα συνεχισουν να εχουν ελλειμα;)

Επισης δεν ανταποκρινεται στο καιριο ζητημα οσον αφορα την μακροπροθεσμη λυση και οχι απλα την αναβολη για λιγο ακομη χρονικο διαστημα μεχρι να ελθει η αναποφευκτη πτωχευση. Πιστευετε οτι το μνημονιο 2 θα επιφερει την μειωση χρεους σε 120.5% ΑΕΠ το 2020; Η γνωμη μου ειναι οτι οποιος το πιστευει αυτο εχει χασει το ραντεβου του με την πραγματικοτητα.

Οσον αφορα το εξαιρετικα πολυπλοκο μνημονιο (και δεν υποκρινομαι οτι το εχω κατανοησει πληρως), τα 130 δις δεν εχουν ακομη εγκριθει απο τα ευρωπαικα κοινοβουλια. Η μερικη αναδιαρθρωση εγινε οχι απο Ευρωπαικες κυβερνησεις και ΕΚΤ, αλλα απο τον ιδιωτικο τομεα που συμπεριλαμβανει ελληνικες τραπεζες και ταμεια. Η ελαχιστη φερεγγυοτητα αυτων των οργανισμων εξανεμιστηκε. Αυτο ειναι σημαντικο διοτι η αγορα των ομολογων εχει παραμορφωθει και κανεις επενδυτης δεν εχει πλεον σιγουρια για την καταταξη του οταν υπαρχουν κρατικοι επενδυτες. Το μελλοντικος δανεισμος παραμενει σε κατασταση αβεβαιοτητας οχι μονο για την Ελλαδα αλλα και για τις χωρες της περιφερειας.

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 13 March 2012 at 20:44

«Μακροπρόθεσμη λύση» σὲ χρηματικὴ οἰκονομία δὲν ὑπάρχει, ὅπως δὲν ὑπάρχει εὐσταθὴς ἰσορροπία στὰ ποδήλατα ὅσο κινοῦνται ἢ στὰ ἀεροπλάνα ὅσο πετοῦν. Ἅπαξ καὶ τὸ κατανοήσει κάποιος αὐτό, τὸ κεφαλαιῶδες ζήτημα τῆς οἰκονομικῆς πολιτικῆς εἶναι ἐὰν μᾶς ὁδηγεῖ στὸν κατεύθυνση σχετικῆς σταθεροποιήσεως ἢ σὲ κατεύθυνση σχετικῆς ἀποσταθεροποιήσεως. Ἀπὸ τὴν ἄποψη αὐτή, ἡ διαγραφὴ 100 καὶ πλέον δισεκατομμυρίων χρέους μας ποὺ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ πληρώσουμε εἶναι ὑποχρεωτικῶς πράξη σταθεροποιήσεως. Μπορεῖ νὰ χρειασθεῖ καὶ νέα ἀπομείωση τοῦ χρέους, μπορεῖ καὶ ὄχι.Πολύ σημαντικώτερο εἰναι τὸ ζήτημα ἂν ἡ μείωση ἀποδοχῶν θὰ ἑπιτρέψει στοὺς Ἕλληνες ποὺ θὲλουν νὰ ἐργασθοῦν νὰ παραγάγουν προϊόντα καὶ ὑπηρεσίες ποὺ θὰ βροῦν ἀγοραστὲς βάσει τοῦ κόστους καὶ τῆς ποιότητός τους στὴν παγκόσμιο ἀγορά. Ἂν ὄχι, θὰ χρειασθοῦν νέες μειώσεις στὰ εἰσοδήματα, εἴτε μὲ περαιτέρω περικοπή τους, εἴτε μὲ ἔξοδο ἀπὸ τὴν εὐρωζώνη καὶ μὲ περικοπή τους διὰ τῆς αὐξήσεως τοῦ κόστους ζωῆς. Αὐτὸ τὸ πρόβλημα πρέπει νὰ τὸ λύσουμε εἴτε πολλὰ χρωστᾶμε, εἴτε λίγα.
Ὅσον ἀφορᾶ τὸν κίνδυνο ἐκ τῆς συμμετοχῆς διακρατικῶν κονδυλίων σὲ πρόγραμμα ἀναδιαρθρώσεως χρεῶν, αὐτὸς πάντοτε ὐπῆρχε. Μὲ τὴν ἀναδιάρθρωση τοῦ χρέους τῆς Ἑλλάδος, ὅπως αὐτὴ ἔγινε, ὁ κίνδυνος αὐτὸς μειώθηκε σημαντικά, δὲν αὐξήθηκε. Μὲ ἄτακτη πτώχευση, οἱ πιστωτὲς θὰ περίμεναν ἀκόμη καί, μάλιστα, ματαίως.

Reply
Γ. Πολίτης 16 March 2012 at 12:09

Κύριε Γαργάνα, σας ευχαριστώ για το καλοσώρισμα.

Τυχαίνει να μην είμαι τακτικός θαμών των διαδικτυακών καφενείων, έτσι μόλις προ ολίγου σας θυμήθηκα και είπα να δω αν υπήρξε κάποια αντίδραση στο σχόλιό μου. Διάβασα λοιπόν αυτή την αντίδρασή σας, στην οποία έχω να παραθέσω τα εξής :

Πρώτον και σημαντικότερον, ότι δεν πείθομαι στα «επί της ουσίας» : μη τεκμηριωμένες θέσεις, αντίθετα προς τη δική σας άποψη, δεν με πείθουν. Λυπάμαι γι αυτό, αλλά το «ψάξε – βρες» δεν εντάσσεται στα πλαίσια των δικών μου, περί των γεγονότων και της καλής πίστεως αντιλήψεων. Αστα που, οι «ἀποσυρόμενες ἀντιστοίχως ἀπὸ χῶρες ὅπως ἡ Ἑλλάς» καταθέσεις στις οποίες αναφέρεστε, για να μετακομίσουν στη Γερμανία με επιτόκια το πολύ 2 %, δεν απαγορεύουν ποσώς την τελευταία, να τις ξαναδανείζει στην ευτυχή χώρα μας με ανώτερο (πλην χαριστικό, βεβαίως, βεβαίως … ) επιτόκιο και με διττό όφελος : να κερδίζει ακόμη και από τα … δικά μας λεφτά και να ξαναχρεώνει τους Ελληνες, υποθηκεύοντας υπέρ αυτής τη χώρα τους, πάλι με … τα δικά τους λεφτά ! Αυτό κι αν είναι επίτευγμα της haute finance, όπως θάλεγαν κι οι φίλοι μας οι Γάλλοι … Δεν είναι δική μου «υποκειμενική αντίληψη» – ειρήσθω δε εν παρόδω, τις υποκειμενικές μας αντιλήψεις δεν τις ονειρευόμαστε, δυστυχώς. Συμπεραίνεται και από τα ίδια τα δικά σας γραφόμενα, τα οποία συμπληρώνετε στην απάντησή σας : «Οἱ χρηματικὲς ροὲς πρὸς τὴν Γερμανία εἶναι, λοιπόν, πραγματικὲς καὶ σημαντικές … (η οποία Γερμανία) μεριμνᾶ, κυρίως μὲ φορολογικὰ καὶ διοικητικὰ μέτρα, νὰ ἀπορροφᾶ τὰ τεχνητῶς διογκούμενα χρηματικὰ διαθέσιμα … απ’ αὐτὰ μᾶς δανείζει κι ἐμᾶς, χωρὶς «κούρεμα», ἀλλὰ μὲ χαριστικὸ ἐπιτόκιο ποὺ ἰσοδυναμεῖ μὲ μεγάλο κούρεμα … »

Δεύτερον, δεν συμφωνώ ούτε στα «επί του τύπου», εις τα επί της υποδοχής μου, υπονούμενά σας, περί … απατεωνίας ! Είμαι, βλέπετε, κε Γεωργάνα, υπέρμαχος και εγώ, της αρχαίας εκείνης φιλοσοφικής ρήσεως, ότι «παν μέτρον άριστον». Η Ιστορία μας διδάσκει, ότι εκείνο το οποίο επέφερε δεινά εις τους ανθρώπους υπήρξε, ακριβώς, η υπέρβαση του μέτρου. Ούτε οι σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους, ούτε τα πολιτεύματα ούτε, τελικά και αυτή η διαχείριση της οικονομίας. Αλλά η υπέρβαση του μέτρου σε όλα αυτά. Ειδικά δε στην τελευταία, που αποτελεί και το βασικό αντικείμενο αυτής της συζήτησης, η υπέρβαση του μέτρου είναι εκείνη που οδήγησε στην υποκατάσταση της διαχείρισης των αξιών της, από τη διαχείριση των αξιών του … χρήματος. Ενός εργαλείου, του οποίου η έμφυτη αξία δεν υπερβαίνει εκείνη της έκδοσής του. Ετσι, η υπέρβαση του μέτρου, οδήγησε την οικονομία να καταντήσει όργανο του … εργαλείου της ! Εκεί, κατά την ταπεινή μου άποψη, πρέπει να αναζητηθεί και η πραγματική αιτία των σημερινών δεινών μας. Η Ιστορία όμως μας διδάσκει ότι, δυστυχώς, δεν διδασκόμαστε τίποτε από την Ιστορία …

Reply
Γεώργιος Ἰακ. Γεωργάνας 16 March 2012 at 15:32

Καλά, δὲν ὑπάρχει κανένα πρόβλημα ποὺ δὲν πείθεσθε. Μακρὰ καὶ πικρὰ πεῖρα μὲ ἐδίδαξε ὅτι κανεὶς ποτέ, ἀπὸ τὸν ἢ τὴν σύζυγο ἑνὸς ἀνθρώπου μέχρι τὸν πρόεδρο τῶν ΗΠΑ, δὲν πείθεται ὅτι κάτι εἶναι ὀρθό, μόνον καὶ μόνον διότι κάποιος ἄλλος ἀποδεικνύει ὅτι αὐτὸ εἶναι ὀρθό. Τὸ μόνον ποὺ πείθει εἶναι ἡ ἀνάγκη. Καί, ὅπως φαίνεται, μὲ τὸ μυαλὸ ποὺ κουβαλᾶμε, ἔχουμε νὰ περάσουμε μακροὺς χρόνους ἀνάγκης μέχρι νὰ διορθωθοῦμε κάπως. Καλὴ δύναμη καὶ καλὴ φώτιση !

Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.